برخورد جدی با متخلفانی که اجازه بازگشت ارزها به چرخه اقتصادی کشور را نمی‌دهند

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه با متخلفانی که اجازه بازگشت ارزها به چرخه اقتصادی کشور را نمی‌دهند برخورد جدی می‌شودگفت: با آن دسته از کسانی که معوقه بانکی داشته و از تمکن مالی لازم نیز برخوردارند اما اجازه نمی‌دهند که این اعتبارات به سمت تولید برود،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در حاشیه معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام هشدار جدی به آن دسته از کسانی که معوقه بانکی داشته و از تمکن مالی لازم نیز برخوردارند اما اجازه نمی‌دهند که این اعتبارات به سمت تولید برود گفت: امنیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در هر کشوری است و اصولاً هرگونه تلاش و رشدی تنها در پناه امنیت شکل می‌گیرد.

 

معاون اول قوه قضائیه از برنامه‌ریزی دستگاه قضایی برای برخورد با آن دسته از افراد که در این شرایط سوءاستفاده‌ کرده و بر علیه منافع مردم اقدام می‌کنند خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در همین راستا با هماهنگی و همکاری با بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهایی که می‌بایست به چرخه اقتصادی کشور برگردد و متاسفانه برنگشته، برنامه‌ریزی کرده است.

 

محسنی اژه‌ای ضمن هشدار به متخلفان ارزی اضافه کرد: دستگاه قضایی هم با متخلفانی که اجازه بازگشت ارزها به چرخه اقتصادی کشور را نمی‌دهند، برخورد قضایی می‌کند.

 

وی با تأکید براینکه اگر کسانی بخواهند در این شرایط با دشمن همراهی کرده و امنیت و آرامش مردم را به هم بزنند با آن‌ها برخورد شدید می‌شود ادامه داد: در هر شرایطی به هم زدن امنیت مردم غیرقابل‌اغماض است.

 

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: دستگاه قضائی نیز علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، در این بخش وظیفه‌دارند باکسانی که علیه منافع مردم و هم‌راستا با عملیات روانی دشمن حرکت کنند برخورد می‌شود.

 

محسنی اژه‌ای در ادامه درخصوص برخورد با مسئولانی که کم‌کاری کنند و به‌اصطلاح «ترک فعل» کنند بیان کرد: در مرحله اول قرار است که بازرسی کل کشور واردشده و به مسئولان متخلف تذکر می‌دهند.

 

وی بابیان اینکه در مرحله و گام دوم دادستانی کل کشور و دادگستری موارد را به‌طورجدی بررسی و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: اگر ترک فعل‌ها منجر به صدمه به مردم شود برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باوجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه مسئولان ازجمله قوه قضائیه در این شرایط وظیفه‌داریم که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به کمک دولت آییم ادامه داد: ترک فعل و عدم انجام وظایف ممکن است که در آینده به بروز فساد بیانجامد بنابراین جلوگیری از این امر و برخورد با مخالفان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

محسنی اژه‌ای در خصوص کمبود وکیل در کشور و سختگیری‌ها در افزایش وکلا بیان کرد: واقعیت این است که مردم در بسیاری از موارد به وکیل و مشاوره حقوقی نیاز دارند چرا که همه مردم با حقوق و قضا آشنایی زیادی ندارند.

 

وی با بیان اینکه مردم نیازمند وکیل و مشاور حقوقی هستند افزود: امروزه مردم حتی در مسائل غیرقضایی نیز به این مشاوره‌ها و بهره گیری از وکلا نیاز دارند.

 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مردم باید آسان و کم‌هزینه به وکیل دسترسی داشته باشند خاطرنشان کرد: کمبود وکیل یکی از دلایل افزایش حق‌الوکاله‌ها است و از این رو هرگونه کمبود در این حوزه به زیان مردم است.

 

محسنی اژه‌ای از ساماندهی وکلا و مباحث مرتبط با این بخش به عنوان یکی از برنامه های قوه قضاییه نام برد و گفت: دستورالعملی در همین ارتباط نیز تهیه و تدوین شده و قرار است که به گونه ای عمل شود که هم اجحافی به مردم صورت نگیرد و هم استفاده بهینه‌ای از وکلا و تحصیل‌کرده‌های این بخش شود.

 

وی با اشاره به تعدد تحصیل‌کرده‌ها در کشور اظهارداشت: باید در این حوزه از ظرفیت تحصیلکرده‌های علم حقوق در کشور استفاده شود.

 

کد خبر 952106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha