تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به ساخت مسکن محرومان نهنبدان

بیکی گفت: تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به شهرستان نهنبدان تزریق شده که برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی شهرستان بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۱ مرداد) در جلسه شورای مسکن شهرستان نهبندان که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شهرستان هایی که بیشترین بهره را از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی برده است، شهرستان نهبندان است چر اکه حدود ۱۶ درصد از سهمیه استان به این شهرستان اختصاص یافت.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ثمره پیگیری های استاندار، امروز در بخش های مختلفِ توسعه استان خود را نشان داده است، گفت: مسکن روستایی استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و در سه استانی که این طرح اجرا شده، استان خراسان جنوبی پیشرو و مقام نخست را در اجرای طرح دارد.

 

بیکی تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به شهرستان نهنبدان تزریق شده که برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی شهرستان بسیار تاثیرگذار بوده است.


وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ شغل و رسته وابسته به صنعت ساختمان سازی هستند، گفت: آمار بیکاری استان در چهار فصل پیاپی کمترین بوده است که دلیل آن اجرای طرح ها به ویژه احداث ۱۰ هزار مسکن محرومان بوده است.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به دغدغه مسکن در شهرهای خراسان جنوبی، گفت: با پیگیری های استاندار، در سفر دکتر نوبخت به استان، تفاهم نامه احداث پنج هزار واحد مسکونی در شهرها منعقد شد که با احداث واحدهای جامعه ایثارگران به عدد بالای هفت هزار و ۷۰۰ واحد در استان رسیده که از رشد قیمت ها در حوزه مسکن شهری جلوگیری خواهد شد.

 

بیکی بیان کرد: در شهرستان نهبندان هیچ مشکلی برای تامین زمین نداریم و در سهمیه اختصاصی باید شهرستان کمتر توسعه یافته و مرزی نهبندان را ویژه دید.

 

وی افزود: در طرح احداث مسکن شهری ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای احداث به متقاضیان پرداخت خواهد شد که فرصت خوبی رفع و کاهش دغدغه های شهروندان در حوزه مسکن است.

 

فرماندار نهبندان گفت: همه دستگاه های اجرایی مطابق طرح مسکن محرومان باید با نهادهای متولی ساخت مسکن همکاری و سهمیه خوبی را جذب کنند تا در کمترین زمان شاهد بهره برداری از این واحدها باشیم.

 

بیکی افزود: ساخت و ساز چند سالی است که‌ در شهر نهبندان رونق کمتری داشته است لذا ساخت واحدهای شهری کمک شایانی  به شهرداری ها نیز خواهد بود.

 

کد خبر 952188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha