دغدغه ما نگاه ایجابی، اقناعی و تبیینی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است

خامسی با اشاره به برنامه های درون سازمانی و برون سازمانی در زمینه عفاف و حجاب گفت: دغدغه ما نگاه ایجابی، اقناعی و تبیینی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « فخر السادات خامسی» شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل استانداری یزد برگزار شد گفت: دو نوع برنامه درون سازمانی و برون سازمانی در زمینه عفاف و حجاب داریم که درون سازمانی بیشتر مربوط به سازمان های دولتی است و ۱۰ برنامه همراه با اقدامات در نظر گرفته شد که پایش و بررسی،  منشور، برنامه های آموزشی، فضاسازی و حمایت از کارمندان در این بخش، تشویق و راهنمایی کم حجاب و هدایت و ارزیابی در زمینه عفاف و حجاب از جمله این برنامه ها است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: در بحث برون سازمانی نیز 23 دستگاه، برنامه های عفاف و حجاب را دنبال می کنند که کل جامعه را در بر می گیرد و310 وظیفه برای این دستگاه ها تعریف شده که در زمینه مصوبه 820 ، 9 دستگاه به 23 دستگاه اضافه شدند و وظایفی نیز به وظایف قبلی اضافه شد.

خامسی گفت: تمرکز ما گفتمان سازی بحث عفاف و حجاب و حمایت از نخبگان و همچنین سازمان های مردم نهاد و ایجاد بانک اطلاعات افرادی که می توانند به ما کمک کنند، است.

وی افزود: اداره برتر برون سازمانی تبلیغات اسلامی سپاه الغدیر و نیروی انتظامی استان یزد انتخاب شدند و برون سازمانی نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از دستگاه های استانی انتخاب شدند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دغدغه ما نگاه ایجابی، اقناعی و تبیینی به بحث عفاف و حجاب برای جوانان و نوجوانان است که 90 درصد برنامه ها نیز در این راستا بوده اما متاسفانه ساختار اجرایی و قوی برای آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: تعریف برش استانی برنامه ها و اقدامات دستگاه ها از سوی وزارتخانه مرتبط، تشکیل اتاق فکرهای عفافا و حجاب با حضور افراد تاثیر گذار اجتماعی و فرهنگی و اساتید حوزه، پرهیز از زنانه نگریستن به مقوله عفاف و حجا با رویکرد توجه فراگیر و عمومی فارغ از جنسیت و قومیت و ملیت مطابق با موازین شرع اسلام از جمله پیشنهادات در این زمینه است.

خامسی گفت: همسو کردن همه دستگاه ها و نهادها در اجرای اهداف و برنامه های عفاف و حجاب مطابق با موازین شرعی و عرفی نظام جمهوری اسلامی  به ویژه نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار اجتماعی مانند صدا و سیما و همچنین تمرکز زدایی دستور العمل ها از جمله پیشنهادات دیگر ما در این زمینه بوده است.

 

کد خبر 952249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha