طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار لرستان به بهره برداری رسید

طرح بهره برداری باغات در راضی شیبدار لرستان با حضور استاندار لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استاندار لرستان امروز(2 مرداد) در مراسم بهره برداری از طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب ‌دار و کم بازده استان لرستان که  به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، افزود:آغاز  بهره برداری از ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه ای به مساحت ۴۷۳ هکتار در سراسر کشور، که ۱۵۲ هکتار مربوط به شهرستان دورود است.

 

« سید موسی خادمی» افزود: امروز طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان هم زمان با استانهای یزد و هرمزگان در شهرستان دورود به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

 

وی بیان کرد: در این جلسه مواردی از قبیل مساحت زیر کشت درختان و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار استان، اشتغالزایی، میزان تولید سالانه، درآمد، هزینه کرد و موضوعاتی از این دست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

 

خادمی اظهار داشت: جلوگیری از فرسایش خاک، جذب گرد و غبار، تولید اکسیژن و ایجاد درآمد از فواید مهم کشت در اراضی شیب دار و کم بازده است که در لرستان در حال اجراست .

 

وی تصریح کرد: برنامه افتتاح طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار شهرستان دورود پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹  همزمان با دو استان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار می شود .

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در ادامه این برنامه، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مراسم افتتاح به صورت ویدئو کنفرانس و بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان دورود در دستور کار قرار خواهد گرفت .

 

 در این مراسم  مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار لرستان و معاونین  و مسئولان  استانی  و محلی حضور داشتند. 

 

طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان به‌صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور در شهرستان دورود افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 952367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha