حداقل تا یک سال آینده واکسنی برای کرونا نخواهیم داشت/ ۲۰ درصد فوتی های کشور به خاطر کرونا است

حریرچی گفت: بیماری کووید ۱۹ یک مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده هیچ واکسنی برای کرونا نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ایرج حریرچی» ظهر امروز (پنجشنبه 2 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گلستان اظهار کرد: برای جبران کمبودهایی که در حوزه درمانی استان گلستان وجود دارد پیگیری خواهیم کرد.


معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: 140 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که  30 هزار تخت جدید است و در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

 

حریرچی با بیان اینکه 48 هزار تخت بیمارستانی نیز در سطح کشور بازسازی شده است، گفت: با وجود تحریم رشد اقتصادی کشور منفی است و بسیاری از ما هنوز باور نداریم که در تحریم به سر می بریم.

 

وی خاطرنشان کرد: 10 تا 15 درصد بیماران در بیمارستان ها در شرایط عادی نیاز به اکسیژن دارند ولی در شرایط غیرعادی هر بیمار کرونایی که نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی داشته باشد در هر روز 10 تا 12 لیتر اکسیژن نیاز دارد.

 

معاون کل وزارت بهداشت متذکر شد: بیماری کووید 19 یک مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده هیچ واکسنی برای کرونا نخواهیم داشت.

 

حریرچی یادآور  شد: عامل کووید 19 ویروس است و راه حل مقابله با کووید 19 در بیمارستان نیست و باید رویکرد اجتماعی خود را برای کاهش مخاطرات تغییر دهیم.

 

وی با بیان اینکه باید نحوه برگزاری مناسبات اجتماعی خود را در مقابله با کرونا تغییر دهیم، افزود: نوع برگزاری  سنت های اجتماعی باید تغییر کند و برای صیانت از جامعه باید رفتار اجتماعی خود را تغییر دهیم.

 

معاون کل وزارت بهداشت به کاهش ترس مردم از کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: در بیماری هایی که اپیدمی می شود ابتدا مردم از شیوع بیماری ترس دارند ولی به مرور از میزان این ترس کاهش پیدا می کند و لذا شاهد موج های بعدی اپیدمی بیماری مثل کرونا هستیم.

 

حریرچی بیان کرد: از نظر شیوع ویروس کرونا شرایط پاییز و زمستان کشور نسبت به تابستان بدتر  است و تنها راه ما این است که باید رفتارهای خود را تغییر دهیم.

 

وی بیان کرد: موارد بستری استان گلستان افزایش پیدا کرده است و در شیوع ویروس کرونا هر استانی که میزان بستری آن افزایش پیدا کرده است پس از دو تا سه هفته میزان فوتی آن استان افزایش یافته است.

 

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ نفر در روز فوتی داریم، متذکر شد: ۲۰ درصد کل فوتی های کشور به خاطر کووید ۱۹ است.

 

حریرچی بیان کرد: ۶۵ درصد مردم کشور یا چاق و یا بیماری قلبی و عروقی دارند و وقتی گفته می شود که مرگ و میر  کرونا در بیماران زمینه ای بیشتر است شامل این دسته از افراد می شود.

 

وی افزود: روزانه در هشت سال دفاع مقدس ۶۳ نفر شهید می شدند و امروز شاهد آن هستیم که روزانه گاهی ۲۰۰ نفر براثر کووید ۱۹ فوتی داشتیم.

 

کد خبر 952388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha