اقامه نمازجمعه در ۳۵ شهر گیلان/ ترویج ازدواج آسان از فعالیت‌های فرهنگی ائمه جمعه است

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه نماز جمعه در ۳۵ شهر گیلان اقامه می‌شود گفت: در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر در سراسر استان از کارگزاران نماز جمعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ولی عادلی» امروز (پنج‌شنبه،۲ مرداد) در نشست خبری به مناسبت ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: هرساله به این مناسبت برنامه‌هایی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی می‌شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان جریان‌سازی پیرامون بازآفرینی هویت نمازجمعه و ارتقا ظرفیت هدایتگری آن را از اهداف برگزاری برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: معرفی ظرفیت هدایتگری شبکه نماز جمعه، اصلاح نگرش و تقویت نهاد نمازجمعه از دیگر اهداف بزرگداشت این روز است.


وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه وسیله ارتباطی بین مردم و حکومت است تصریح کرد: قدردانی از زحمات ائمه جمعه، معرفی برنامه‌ها و اقدامات الگوساز ائمه جمعه، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات و تبیین دیدگاه‌های امامین در تراز جمهوری اسلامی از سیاست‌های برگزاری برنامه‌هاست.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در سه مقطع زمانی طول سال، سوم مرداد و پنجم اجرا می‌شود تصریح کرد: عموم مردم به‌ویژه نوجوانان از مخاطبان این برنامه‌ها هستند و باید ظرفیتی ایجاد کرد تا این قشر بیشتر به سمت میعادگاه نماز جمعه رغبت کنند.

 

به گفته وی نخبگان، گروه‌های مرجع و اثرگذار و کارگزاران نماز جمعه از دیگر مخاطبین برنامه‌های بزرگداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی هستند.

 

*۱۲۰۰نفر در سراسر گیلان کارگزار نمازجمعه هستند

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه ۳۵ نماز جمعه در سراسر استان اقامه می‌شود افزود: در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر در سراسر استان از کارگزاران نماز جمعه هستند.


وی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با هدف افزایش کیفیت نمازجمعه را از برنامه‌های مهم در گرامیداشت پنجم مرداد اعلام کرد و گفت: تجلیل از تعدادی پزشکان و پرستاران تحت عنوان مدافعان سلامت که در ایام مقابله با کرونا ایثار و جانفشانی کردند، از برنامه‌هایی است که فردا(۳ مرداد) در میعادگاه نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: اهدا جهیزیه به زوج‌های نیازمند به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و ترویج ازدواج آسان برای جوانان که از فعالیت‌های فرهنگی ائمه جمعه است، از دیگر برنامه‌های اجرایی در کنار افتتاح مهدآدینه، کتابخانه و قرائت‌خانه مصلی هاست.

 

توزیع هدایای فرهنگی بین نمازگزاران، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکوستان نمازجمعه، تجلیل از ائمه جمعه شهرستان، تجلیل از خیرین رزمایش سلامت و آذین‌بندی خیابان‌های منتهی به مصلاها از دیگر برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام عادلی اعلام کرد.

 

* افتتاح مصلی فومن به‌زودی

وی در ادامه به مصلی‌های نیمه‌کاره استان در انزلی، شفت، فومن، سنگر، رضوانشهر و لنگرود اشاره و تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها که سالیان سال است متوقف مانده، باید تعیین تکلیف شوند.


حجت‌الاسلام عادلی از افتتاح مصلی فومن به‌زودی خبر داد و اعلام کرد: مصلی شفت و سنگر نیز پیشرفت خوبی دارند اما احداث مصلی بندرانزلی با مشکلات بسیاری همراه است.

 

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کلنگ احداث مصلی جدید در هیچ کجای کشور زده نخواهد شد گفت: سیاست ما برگزاری نمازجمعه در مساجد جامع شهرهاست زیرا کشور در وضعیت اقتصادی خوبی نیست و نباید پروژه‌ای تحمیل شود.

 

کد خبر 952414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha