تحویل ۵ هزار  واحد مسکن شهری محرومان تا پایان سال ۱۴۰۰

آسمانی مقدم از آغاز ساخت پنج هزار واحد مسکن شهری محرومان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل می‌شود.

«علی اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه ساخت مسکن در مناطق کم برخوردار شهری اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری که ۲۲ خردادماه ۹۹ به امضا رسید، پنج هزار واحد مسکونی در مناطق کمتر برخوردار شهری استان احداث خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار شهر بیرجند، طبس، قاین و فردوس بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند، افزود: با توجه به اینکه به این شهرها تسهیلات ساخت مسکن روستایی تعلق نمی گیرد در همین راستا به روستاهای حاشیه این شهرها تسهیلات و کمک بلاعوض ساخت مسکن پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: اکنون از ۳۰ شهر استان ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که در داخل این شهرها، تسهیلات برای ساخت مسکن محرومان پرداخت خواهد شد.

 

آسمانی مقدم با تاکید بر اینکه به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: این واحد‌ها برای خانواده‌های فاقد مسکن مقاوم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، واحد‌های مسکونی نامقاوم و در معرض خطر با اولویت بافت‌های فرسوده و خانواده‌های کم توان فاقد مسکن که دارای زمین شخصی هستند ساخته می‌شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند، عنوان کرد: مدت زمان اجرای پروژه مسکن شهری محرومان تا پایان دولت دوازدهم اعلام شده است.

کد خبر 953095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha