اتحادیه جدید قرآنی مرجعی برای جهت‌گیری‌های قرآنی خواهد بود

صالحی در مورد کیفیت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتحادیه جدید گفت: در اساسنامه جدید قرار است از طریق مشارکت دادن موسسات در تصمیم‌گیری‌های اصلی قرآنی کشور به این اتحادیه‌ها کمک شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس صالحی در حاشیه انتخابات اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت در جمع خبرنگاران در مورد چگونگی مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت ادغام این اتحادیه‌ها گفت: مجموعه موسسات قرآنی که بیش از ۳هزار موسسه به شمار می‌روند با یک انتخابات فراگیر در جهت ادغام کمک می‌کنند تا موسسات مردمی قرآنی بتوانند با قوت بیشتر حرکت کنند، این مساله از چندسال قبل مطرح و به عنوان یک مسیر در فرا راه موسسات قرآنی قرار داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقفه‌هایی در این راه به وجود آمد، این وقفه‌ها دلایل مختلفی داشت که یکی از آنها اساسنامه موثر برای ادغام اتحادیه‌های فراگیر بود و در آئین‌نامه آن ابهاماتی وجود داشت، با ارجاعی که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز موسسات برای ادغام داشت خوشبختانه از یک سال گذشته بر اساس جلسات مشترک هیات مدیره دو اتحادیه اساسنامه جدید تدوین و آئین‌نامه اصلاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: براساس تصمیم‌گیری در هیات مدیره دو اتحادیه قرار شد ۱۵ نفر به عنوان اعضای هیات مدیره جدید از میان ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور رای خواهند آورد انتخاب شوند.

صالحی در مورد کیفیت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتحادیه جدید نیز خاطرنشان کرد: در همین راستا در اساسنامه جدید قرار است از طریق مشارکت دادن موسسات در تصمیم‌گیری‌های اصلی قرآنی کشور به این اتحادیه‌ها کمک شود، همچنین در سایر حوزه‌ها همچون معافیت‌ها کمک‌های لازم را همچون گذشته خواهیم داشت، بنابراین یکی از نگاه‌های ما برای رسیدن به این ادغام و تلاش‌های یک‌ساله این بود که این موسسات به عنوان یک جریان فراگیر صنفی مردمی قرآنی، مرجعی برای حمایت‌ها، زیرساخت‌ها‌ و جهت‌گیری‌ها باشد.

وی در خصوص بیمه فعالان قرآنی نیز افزود: بیمه فعالان قرآنی طی سال‌های گذشته با محدودیت‌هایی روبرو بوده است، با این‌ وجود در طول این چند سال تعدادی که ما در بیمه فعالان قرآنی داشته‌ایم نشان‌دهنده رشد بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در همین راستا اخیرا نامه‌ای به آقای نوبخت ارسال کرده و قید کردم با توجه به رشد قابل ملاحظه در این سال‌ها و چند برابر شدن بیمه فعالان قرآنی هنوز این امر فراگیر نشده است، با این وجود امیدواریم باتمام منابع محدودی که وجود دارد این امر محقق شود
 

کد خبر 953125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha