اسلام انحرافی نتیجه بی‌توجهی به غدیر است

حجت‌الاسلام خاکی غدیر را نقطع عطفی در تاریخ بشریت دانست و گفت: نتیجه بی‌توجهی به غدیر ایجاد اسلام انحرافی و دوری از منویات و دستورات و تعالیم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمد خاکی» امروز (شنبه 4 مرداد) در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید عقیدتی سیاسی پایگاه دوم هوانیروز شهید آسیایی مسجدسلیمان، با بیان اینکه واقعه غدیر آن‌طور که باید شناخته و معرفی نشده است اظهار کرد: ما از کودکی زمزمه یاعلی ورد زبانمان است اما روز غدیر را که در تاریخ بشریت بسیار مهم است آن طور که باید معرفی نکردیم.

 

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در خوزستان، غدیر را نمایان‌کننده و مسیر ریل‌گذاری سعادت تا قیامت دانست و افزود: واقعه عاشورا امری بسیار مهم است اما وقوع عاشورا به خاطر عدم توجه به غدیر بود و بی‌توجهی به غدیر موجب به وجود آمدن آن قتلگاه شد.

 

وی با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه مملو از مناسبت‌هایی است که هر کدام از نظر شرافت برای شیعیان کفایت می‌کند اذعان داشت: در هر کدام از این مراسم‌ها و مناسبت‌ها باید تمام کشور غرق در شادی و شعف می‌شد ولی ما از آنها ساده می‌گذریم.

 

حجت‌الاسلام خاکی تصریح کرد: غدیر یک نقطه عطف برای بشریت است چون آخرین فرستاده خدا در حجه‌الوداع با عموم انسان‌ها اتمام حجت کردند و در این باره اعلام داشتند که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود ولایت علی (ع) را برسانند.

 

وی با بیان اینکه غدیرخم یک واقعه است که باید تا قیامت مرور شود اضافه کرد: دشمنان سعی بسیاری کردند تا قضیه غدیر محو و به فراموشی سپرده شود اما اراده خداوند بر جهانی شدن غدیر بود و اهل بیت (ع) نیز سعی کردند غدیر را در قالب‌های مختلف زنده و شعله آن را روشن نگه‌دارند.

 

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در خوزستان با اشاره به اینکه ما در قضیه غدیرخم کوتاهی کردیم ادامه داد: اگر خطبه غدیر مطالعه شود آنقدر به انتخاب‌مان که همان راه شیعه است دلگرم و مصصم می‌شویم که بارها خدا را از انتخاب این مذهب نورانی شکر می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه جوانان با خواندن خطبه غدیر مروج مذهب تشیع خواهند بود ابراز کرد: با قرائت خطبه غدیر می‌بینیم که نسبت به اعتقادات و باورهایمان محکم‌تر خواهیم شد و این چیزی است که نبی مکرم اسلام (ص) بر آن تاکید داشتند و خواستار آن بودند که به نسل‌های آینده برسانیم.

 

حجت‌الاسلام خاکی عنوان کرد: در این خطبه نورانی ماموریت امام زمان (عج) در سه فراز به صورت مفصل ذکر شده و امروز که عصر امام زمان (عج) است باید بیش از همیشه به این خطبه توجه داشته باشیم و خود را برای تحقق چیزی که نبی مکرم اسلام (ص) در حجه‌الوداع بیان کردند، آماده شویم.

 

وی نتیجه بی‌توجهی به غدیر را اسلام انحرافی و دوری از منویات و دستورات و تعالیم قرآنی دانست و خاطر نشان کرد: نتیجه فاصله گرفتن از غدیر و ولایت و اهل بیت (ع) ایجاد داعش بود؛ اگر اهل بیت (ع) را از قرآن جدا کنید دینمان ناکامل و ناقص است و نمی‌توانیم انسان کامل تربیت کنیم.

 

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در خوزستان با اشاره به اینکه ولایت و قرآن به تنهایی نمی‌توانند انسان را به سرمنزل مقصود برسانند بلکه باید در کنار هم باشند یاد آور شد: جدایی قرآن و اهل بیت (ع) غیرممکن است و دین ناقص نمی‌تواند انسان را به کمال برساند.

 

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام ناصر سلگی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور به عنوان رئیس جدید عقیدتی سیاسی پایگاه دوم هوانیروز شهید آسیایی مسجدسلیمان منصوب شد.

 

کد خبر 953179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha