شرکت ۲ گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد

فلاحی با بیان اینکه دو گردان الغدیر و امام علی (ع) در عملیات مرصاد شرکت داشته اند، گفت: شهدای این عملیات مظلوم ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

«غلامرضا فلاحی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با گرامیداشت پنجم مرداد سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد اظهارداشت: منافقین بعد پذیرش قطعنامه توسط جمهوری اسلامی ایران فکر می کردند دیگر انقلاب اسلامی دچار ضعف نیروی نظامی شده است لذا با کمک آمریکا و صدام تلاش کردند در کمترین زمان عملیاتی را به نام «فروغ جاویدان» طرح ریزی و از غرب وارد کشور شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در این عملیات 25 تیپ از نیروهای منافقین و بعثیان عراقی شرکت کرده بودند، بیان داشت: نیروهای مجاهدین خلق به قصد رسیدن به میدان آزادی تهران آمده بودند که با قوای نیروهای انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) روبرو شدند.

 

وی با بیان اینکه این عملیات برای ما به عنوان عملیات «مرصاد» و با رمز «یاعلی بن ابی طالب» آغاز شد، عنوان کرد: تعداد دو گردان امام علی(ع) و الغدیر از خراسان جنوبی در لشکر ویژه شهدا در این عملیات شرکت داشتند.

 

فلاحی با اشاره به اینکه «صفر علی رضایی» از شهدای شاخص این عملیات است، افزود: منافقین از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با پشتیبانی استکبار جهانی به خصوص آمریکا جنایت های زیادی را علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران انجام داده اند.

 

وی شهیدان این عملیات را مظلوم ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و افزود: عملیات مرصاد یکی از بارزترین عملیات های رزمندگان در انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

 

 

کد خبر 953293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha