مسجد جامع «نایروبی» بسته باقی می ماند

مسجد جامع «نایروبی» به خاطر محدودیت 100 نفری نمازگزاران که هفته پیش از سوی دولت کنیا اعلام شد ،بسته باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimnews»، مسجد جامع «نایروبی» ،پایتخت کنیا به خاطر محدودیت 100 نفری نمازگزاران که هفته پیش از سوی دولت  اعلام شد ،بسته باقی خواهد ماند.

 

کنیا در هفته جاری شاهد آغاز تدریجی بازگشایی مکان های عبادی بود و برخی از مساجد با رعایت دستور حضور حداکثر 100 نمازگزار درهای خود را به روی نمازگزاران باز کردند.

 

با این وجود مسجد جامع نایروبی که در قلب منطقه تجاری مرکزی (CBD) قرار گرفته است و در حالت عادی ظرفیت پذیرایی از بیش از 10 هزار نمازگزار را دارد تصمیم گرفته است در این شرایط بسته باقی بماند.

 

در بیانیه صادر شده از سوی «عبدالبری حمید»،متولی مسجد جامع نایروبی آمده است: پس از مشورت های فراوان با اعضای شورای میان ادیانی و اعضای کمیته دعوت به این نتیجه رسیدیم که درهای مسجد جامع را به روی نمازگزاران باز نکنیم.

 

وی افزود: دلیل تصمیم ما این است که اجرای دستورالعمل صادر شده در خصوص محدود کردن نمازگزاران به 100 نفر برای مسجد جامع نایروبی که در یک محل پر ازدحام قرار گرفته است امکان پذیر نیست.

 

«سعید عبدالله» از اعضای مسجد جامع نایروبی در این باره گفت: فقط تعداد کارکنان مسجد بیش از 100 نفر است و باز کردن درهای مسجد به این معنی است که هیچ نمازگزاری از خارج از مسجد نمی تواند در نمازهای جماعت شرکت کند.

 

هفته گذشته شورای میان ادیانی که نمایندگان مسلمان،مسیحی و هندو را گرد هم می آورد اعلام کرد که مکان های عبادی می توانند درهای خود را به روی عبادت کنندگان باز کنند اما باید خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت کنند.

 

پس از صدور این بیانیه چند مسجد در کنیا اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی درهای خود را به روی نمازگزاران باز نخواهند کرد.

کد خبر 953696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha