۳ برگزیده از آذربایجان غربی در چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان

حجت الاسلام خدایاری گفت: مراسم اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان برگزار شد که استان آذربایجان غربی ۳ برگزیده در این برنامه ملی داشت.

«حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد : مراسم اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان ساعت ۲۱  الی ۲۲ روز چهارشنبه (یکم مرداد) سالجاری  به صورت مجازی در تهران برگزار شد که استان آذربایجان غربی ۳ برگزیده در این برنامه ملی داشت.

وی افزود: زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون فکری کودکان و نوجوانان و مدیر باشگاه «یکی بود همه چی  بود»، بعنوان تسهیلگر منتخب، فرشید مرامی، مسئول خانه کتاب استان بعنوان رابط فعال ستادی وخانم کالی گلابی آذر از شهرستان مهاباد بعنوان رابط فعال در این برنامه ملی شناخته شدند.

این مقام مسئول توسعه باشگاه‌های کتابخوانی را از مولفه‌های لازم برای انتخاب شهر پایتخت کتاب عنوان کرد و ادامه داد: آشنا کردن کودکان با فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و همچنین فرهنگ کار تیمی از جمله اهداف راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی است.

حجت الاسلام خدایاری کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب، تقویت فرهنگ گفت‌وگو، تقویت استدلال و مهارت در بحث، افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی و کتابخانه را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

گفتنی است؛   از تعداد 1820 دبیرخانه استانی، شهرستانی و روستایی در کل کشور تنها  21 رابط فعال انتخاب گردیدند، که آذربایجان غربی با تاسیس و فعالیت حدود 237 باشگاه کتابخوانی یکی از استانهای فعال کشور در اجرای این برنامه ملی بوده است.

کد خبر 954044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha