آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در صومعه‌سرا افزایش یافته است

سیدمحمدی با بیان اینکه در دو روز اخیر آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در صومعه سرا افزایش یافته است گفت: اکنون بیش از ۲۵ نفر در بیمارستان بستری هستند.ض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» ظهر امروز(دوشنبه، 6مرداد) در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در شرایط سخت و بحرانی به سر می‌بریم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ماه‌های زیادی است که دنیا دچار این بیماری شده و ساختارهای اجتماعی جهان به هم ریخته است افزود: اگر چه ایام سخت و بحرانی قبل عید در روزهای پشت سر کمتر بوده و به حداقل رسیده بود اما از حدود یک هفته پیش شاهد افزایش آمار بیماری و مبتلا شدن شهروندان به کرونا بودیم.

 

وی با بیان اینکه در یکی دو روز اخیر آمار مبتلایان به کووید 19 شهرستان بالا رفته و اکنونی بیش از 25 نفر در بیمارستان بستری هستند گفت: با توجه به اینکه روزهای متوالی بدون فوتی پشت سر گذاشته بودیم اما دو نفر فوتی در روز گذشته داشتیم و نشان از برگشتن بیماری دارد که زنگ خطری برای جامعه ما است.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته به محض اینکه تجمعات و مراسماتی برگزار می‌شد اثرات آن در دو سه روز بعد محسوس می‌شد تصریح کرد: در چند روز گذشته بیماری به اوج خود رسیده و نگرانی‌های ما را در شهرستان چند برابر کرده است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در این جلسه وضعیت فعلی شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بررسی شده و تدابیر و اقداماتی که لازم است انجام شود اندیشه می‌شود خاطرنشان کرد: باید خطرات ویروس کرونا را در شهرستان به حداقل برسانیم تا روزهای سخت بار دیگر برنگردد.

 

در ادامه «حامد ابراهیمی» با بیان اینکه بعد از یک دوره نسبی آرامش که وضعیت با ثباتی در شهرستان داشتیم در هفته گذشته به صورت تساعدی تعداد بیماران بستری در شهرستان افزایش داشته است اظهار کرد: در ماه گذشته کلا سه فوتی داشتیم اما در روز گذشته دوفوتی در شهرستان رخ داد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا با بیان اینکه در شهرستان 13 مرکز فعال و 74 خانه بهداشت و یک مرکز 24 ساعته یک مرکز 16 ساعته فعال هستند افزود: با توجه به اینکه مراجعین بستری افزایش یافته، اما تعداد مراجعین سرپایی کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه بخش سلامت نهایت 30 درصد را بتواند پوشش دهد و 70 درصد فرابخشی است گفت: وقتی سپاه و گروه‌های جهادی اوایل به کمک آمدند شاهد کاهش این ویروس در بین مردم شدیم.

 

ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه اکنون شاهد بی‌تفاوتی در بین مردم شده‌ایم و این موضوع سبب افزایش مبتلایان به کرونا شده است تصریح کرد: شستن دست و زدن ماسک که خیلی ساده نگاه می‌شود به قدری موثر است که نظام‌های سلامت دنیا به این نتیجه رسیده‌اند پرثمرتر از هزینه‌های هنگفت است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا با بیان اینکه وضعیت ما در زمینه کادر درمانی بیمارستان نسبت به اسفند ماه بسیار بهتر است و نیروها تلاش بیشتری می‌کنند خاطرنشان کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت تا پرسنل بیمارستان با روحیه بیشتری خدمات رسانی کنند.

کد خبر 954084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha