جشنواره کتابخوانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان برگزار می شود

رنجبر، از برگزاری جشنواره کتابخوانی با نیاز ویژه ذهنی در بستر فضای مجازی در کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان درسنندج، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی، چکیده نویسی و تصویرسازی دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی استان در بستر فضای مجازی برگزارمی شود.

وی افزود: این جشنواره به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ازطریق فضای مجازی شاد برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اذعان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن، آشنایی با مفاهیم مختلف ذکر کرد.

وی اظهارداشت: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی باید ملموس، عینی، کاربردی و به محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویرسازی، چکیده نویسی و کتابخوانی شرکت می‌کنند.

رنجبر، تصریح کرد: کتاب‌های قصه‌های شیرین مادربزرگ، کتاب صوتی فرزندان ایرانیم، گاهی به من نگو استثنایی و وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود از جمله عناوین معرفی شده به دانش‌آموزان برای برگزاری مسابقات کتابخوانی از تاریخ 5 تا 20 مرداد سال جاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش‌آموزان دارد.

 

کد خبر 954100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha