پیش بینی های طلبه شهید از آینده ملت ایران/کمبودهای موقت خللی در اراده امت شهیدپرور وارد نمی کند

سه شنبه های تکریم با دیدار خانواده شهید فتح الله کربلایی در شهربابک انجام شد؛ شهیدی که شاید گوشه ای از وصیت نامه پربار او برای تمام زندگی ما کافی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سه شنبه های تکریم در هفته جاری، مصادف با هفتم ذی الحجه، سالروز شهادت امام باقرعلیه السلام است؛ امامی که وجه علمی شخصیت ایشان نسبت به دیگر ائمه هدی علیهم السلام نمود بیشتری دارد.

 

 

بخش مهمی از متون معارفی شیعه مدیون «قال الباقر» و «قال الصادق» است؛ امامین بزرگواری که فرصت پیش آمده در دوران امامت ایشان کرسی های علم را برای جویندگان معرفت فراهم کرد تا جرعه نوش زلال اندیشه امامان معصوم خود باشند. از این رو حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی به طور ویژه مدیون روایت های صادقین علیهما السلام هستند.

 

 

از حُسن اتفاق، سه شنبه های تکریم در(7 مرداد 99) به نام «طلبه شهید فتح الله کربلایی» رقم خورد. طلبه ای که هنوز کتابخانه کوچک او در گوشه ای از اتاق خانه یادآور روزهایی است که در مسیر فراگیری علوم دینی قدم گذاشت.

 

 

شاید گوشه ای از وصیت نامه پربار او برای تمام زندگی ما کافی باشد؛ آنجا که می نویسد« با سلام به امت شهید پرور ایران که محکم و استوار اگر تمام شان هم در راه خداشهید شوند، پشت سر رهبر عزیز سازش ناپذیرشان ایستاده اند و در آینده نیز استوارتر خواهند ایستاد و کمبودها و سرگرمی های ساختگی و موقت خللی در عزم و اراده پولادین شان وارد نخواهد ساخت و راه اصلی را به خاطر راه های فرعی رها نخواهند کرد و همانطور که امام عزیزمان گفت که ما مثل حسین در جنگ وارد شدیم و مثل حسین از جنگ خارج خواهیم شد» 

 

 

شهیدی که به روایت مادر «خوش اخلاق و اهل نماز شب بود و در زمان شاه به پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) مبادرت می کرد»

 

شهید فتح الله کربلایی فرزند حسین علی و زیور در سال 1342 به دنیا آمد، در 22 اسفند سال 62 در جزیره مجنون آسمانی شد و پیکر مطهرش پس از 16 سال در 25 بهمن سال 78 به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای شهربابک به دامن خاک سپرده شد.

 

 

خانواده کربلایی، علاوه بر شهید فتح الله؛ دو پسر جانباز نیز دارد.

 

این برنامه با حضور حجت الاسلام کریم پور به نمایندگی از امام جمعه؛ نبی زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ کافیان؛ رئیس بنیاد شهید و علی وهاب زاده، مسئول کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) مسجد هاوشک برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 954316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha