پدیده مواد مخدر سرمایه انسانی را هدف گرفته است

جمالی پور گفت: پدیده مواد مخدر برای همه ما مهم است زیرا نتایج گسترش این پدیده آثار خطرناکی را به دنبال دارد که به طور مستقیم سرمایه انسانی را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز (سه شنبه ۷ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: جلسات تودیع و معارفه همواره برگزار می شود ولی آنچه مهم است انجام صحیح مسئولیت است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: مسئولیت حق الناسی است که مردم بر عهده ما می گذارند که به نیابت از آنها کارهایشان را انجام دهیم و در این امانت باید طوری رفتار کنیم که مورد رضای خدا باشد چراکه حق الناس از همه حقوق ها در نزد خداوند متعال بالاتر است.

 

وی با تقدیر از اقدامات دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: استان قزوین از نظر امکانات با ضعف مواجه است و با همه کمبودها، آقای صفاپور (دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان) جزو مدیران پیگیر و متعهد بودند.

 

جمالی پور افزود: پدیده مواد مخدر برای همه ما مهم است زیرا نتایج گسترش این پدیده آثار خطرناکی را به دنبال دارد که به طور مستقیم سرمایه انسانی را مورد هدف قرار می دهد و امروز در دنیا مهمترین سرمایه، سرمایه انسانی است.

 

وی اعلام کرد: کسی که در این حوزه این مسئولیت را می پذیرد باید کاردان، پیگیر و متعهد در این حوزه باشد و انتخاب آقای رحمانی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای این جایگاه با همین نگاه است و امید است کارها را با قوت پی بگیرند و اقدامات مانده را دستور کار قرار دهند تا در استان شرایطی را ایجاد کنیم که سرمایه های انسانی ما از گزند این مسئله در امان باشند.

 

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: یکی از معضلات جهانی مواد مخدر است که جمهوری اسلامی در مبارزه با این مهم ید طولانی داشته و ۴ هزار شهید گواه این مدعا است.

 

«علی رحمانی» افزود: توجه به موضوع نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد و دشمنان در این رابطه از هیچ تلاشی فروگذار نبودند تا با افیون مواد مخدر افراد را دچار چالش و مشکل کنند.

 

وی یادآور شد: اگر بخواهیم این موضوع را ریشه ای حل کنیم باید از جوانان و نوجوانان شروع کنیم و این گروه جامعه هدف مهمی هستند که باید در حوزه پیشگیری گام هایی را برداریم و اگر بتوانیم نه به اعتیاد را در جامعه توسعه دهیم می توانیم زحمات دیگر دستگاه ها نظیر نیروی انتظامی را کمتر کنیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطر نشان کرد: از اولویت های اصلی ما در حوزه پیشگیری است و قطع یقین ما مسئولان نمی توانیم به تنهایی با مواد مخدر مبارزه کنیم و نیاز به کمک مردم داریم و سازمان های مردم نهاد می توانند در این حوزه به ما کمک کنند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم زیرا هرجا مردم پای کار آیند بهتر می توانیم نتیجه بگیریم.

 

کد خبر 954370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha