۱۸۵۰ كودک روستايی جهرم به پويش «هميار مدافعان سلامت» پيوستند

ارجمند گفت: تعداد یک هزار و ۸۵۰ کودک روستایی و عشایر شهرستان جهرم به پويش «هميار مدافعان سلامت» پيوستند.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه ابتلا به بیماری کووید۱۹، واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم طرح کشوری پویش «همیار مدافعان سلامت» با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان اجرا كرده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در اين طرح بچه ها  به عنوان سفيران سلامت مشوقي هستند براي خانواده های خود كه  اصول بهداشتی را بيش از پيش رعايت كنند.

 

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۵۰ كودك عشاير و روستايی از شهرستان جهرم به اين پويش كشوری پيوسته اند، بیان کرد: يك هفته از فراخوان اين پويش كشوری توسط واحد ارتقا آموزش و سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم می گذرد و تا كنون سه هزار و ۱۷۷ كودك، نوجوان و جوان از شهرهای مختلف ايران به اين پويش پيوسته اند. 

 

ارجمند بیان کرد: اين پويش برای اولين بار در سطح كشور، در امتداد طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» و با هدف بکارگیری پتانسیل های خوب کودکان، نوجوانان و جوانان در سطح خانواده و اجتماع شکل گرفته است. 

 

وی با اشاره به اینکه محورهای  این فراخوان، شامل سه اصل بنیادین ماسک زدن اجباری برای همه، شستشوی صحیح و مکرر دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری است، خاطرنشان کرد: تاکنون علاوه بر شهرستان جهرم، تعداد زیادی متقاضی شرکت در این پویش از شهرستان های استان فارس همچون شیراز، لار، اقلید، گراش، کوار و خاوران نیز داشته ایم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان  در رده های سنی چهار تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ می توانند به اين پويش بپيوندند، خاطرنشان کرد: والدین برای شرکت فرزندان خود در این فراخوان در وبسایت behdashti.jums.ac.ir ثبت نام به عمل آورند.

کد خبر 954381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha