مساجد نقش مهمی در مقابله و معرفی جنگ نرم دارند

خسروی اسفزار با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در مقابله و معرفی جنگ نرم دارند، گفت: مساجد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خط مبلغان را در ماه محرم مشخص کنند تا مباحث امسال در سال آینده تکرار نشود و یک خط دهی تبلیغی به وجود آید.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (سه شنبه 7 مرداد) در دیدار با رئیس اداره رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: ظرفیت تدین خراسان جنوبی با وجود اين تهاجم های فرهنگی بسیار بالا است و 18 درصد از مسائل فضای مجازی در حوزه مذهب شکل گرفته است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به وجود ولنگاری فرهنگی در کشور گفت: هیچ گاه نباید تصور کنیم که در جنگ فرهنگی پیروز شده ایم و نباید در این عرصه ناامید شویم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه روزی یک هزار سقط جنین در کشور صورت می گیرد، افزود: از این تعداد فقط یکصد مورد قانونی است و این آمار بسیار نگران کننده است و نشان می دهد که دشمن در این زمینه بسیار جلوتر از ما قرار دارد؛ دشمن در 8 سال جنگ تحمیلی نتوانست یک وجب از خاک ما را تصرف کند اما اکنون در این نوع مسائل از ما جلوتر است.

 

خسروی بیان کرد: اکنون برخی از مسئولان سیاسی می گویند فقط یک پرچم آن هم پرچم رهبری اصل است اما در عمل کار خودشان را می کنند و تبعیت از دشمن دارند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر اینکه ما مخالف وجود حزب ها در کشور نیستیم، ادامه داد: ای کاش این 200 حزب سیاسی که در کشور وجود دارند در سه حزب قدرتمند، متعهد، ولایتمدار و دارای برنامه خلاصه‌ می شدند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در مسائل فرهنگی جلو آمده است، افزود: اگر این موضوع را باور نکنیم با مشکلات جدی تری در آینده رو به رو خواهیم شد و نباید در زمینه مسائل فرهنگی سهل انگاری کنیم.

 

خسروی اظهار داشت: جنگ نرم خاصیتش این است که محسوس و ملموس نیست؛ امروز متاسفانه کمترین بودجه مربوط به قرآن کریم است و جایگاه قرآن کریم را در سیاست و اقتصاد و فرهنگ مشخص نکرده ایم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه مشخصات جنگ نرم باید به جوانان معرفی شود، ادامه داد: جنگ نرم فرهنگی را باید به جوانان معرفی کنیم در این صورت، این جنگ باعث ایجاد تنفر می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد نقش مهمی در زمینه مقابله و معرفی جنگ نرم دارند، گفت: توصیه می کنم که بروید و مسائل مختلف را آسیب شناسی کنید؛ تعداد جوانان در مساجد نباید کاهش یابد و ببینید چرا برخی از جوانان به مساجد نمی آیند.

 

خسروی در ادامه بیان کرد: یکی از کارهای دشمن در طول تاریخ مشابه سازی است پس در داخل مساجد مراقب این حیله دشمن باشید و متاسفانه مشابه دین و مذهب را ساختند و مشابه مسجد را هم دشمن می سازد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه توانمندسازی مساجد کار خوبی است، افزود: این اقدام باید با برنامه پیش برود و استمرار داشته باشد و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به اقتصاد داخلی بپردازید و خط مبلغین را مشخص کنید. 

 

وی در ادامه گفت: برای تبلیغ در ماه محرم باید محور بحث ها را مشخص شود تا سال آینده این بحث ها تکرار نشود و خط دهی تبلیغی وجود داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 954496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha