لزوم پاسخگویی به جوانان/ مطالبه گری با رعایت اخلاق باشد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه در برخی مواقع دیده می شود به جای آنکه پاسخگوی مردم باشیم پاسخگوی مشکلات مسئولان هستیم گفت: مطالبه گری باید تبدیل به یک فرهنگ شود گرچه در عین مطالبه گری باید اخلاق را هم رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» عصر امروز (سه شنبه، ۷ مرداد) در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از جوانان به نقد و بررسی برخی از مشکلات عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و شهری بخش سنگر پرداخت و اظهار کرد: جوان یعنی ذهنی پر از سوال و کنکاش که می بایست با برپایی چنین نشست هایی دغدغه و مشکلات آنها را شنید و راهکاری برای رفع آن پیدا کرد.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر بحث کرسی های آزاد اندیشی و مجامعی که جوانان در آن بتوانند خواسته های خود را دنبال کنند تاکید دارند، گفت: ما نیز با تشکیل قرارگاه فرهنگی آغازگر ترویج سبک زندگی می شویم و امیدواریم با همکاری هم و مشارکت جوانان بسیاری از مشکلات و نواقص را در جریان کار مرتفع کنیم.



وی قرارگاه فرهنگی را قلب فرهنگی شهر دانست و تصریح کرد: محل آرامش و پشتیبانی راهکارها و راهبردهای یک شهر، قرارگاه است.



حجت الاسلام محمدیان روحانی مسجد را نیز راهبر و چراغ مسجد توصیف کرد و افزود: مسجد جایگاه معنوی است و اجرای هر برنامه ای مانند موسیقی در آن، جایز نیست.



وی نقش و جایگاه امام جمعه را علاوه بر جایگاه مردمی، یک جایگاه حکومتی عنوان کرد و ادامه داد: کسانی از مسئولین که نمی توانند کاری انجام دهند مردم می توانند مشکلات و دغدغه های خود را به امام جمعه انتقال دهند تا رسیدگی به مشکلات را از آن طریق بتوان دنبال کرد.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: در برخی مواقع دیده می شود به جای آنکه پاسخگوی مردم باشیم پاسخگوی مشکلات مسئولان هستیم و این امر باعث می شود مردم از پیگیری حق خود دور بمانند و دنبال مطالبه گری نروند.



وی اذعان کرد: جوان باید مطالبه گر باشد و بتواند حرف خود را بزند و این حرکت باید تبدیل به یک فرهنگ شود گرچه در عین مطالبه گری باید اخلاق را هم رعایت کرد.

گفتنی است، در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد جوانان در مورد فرسودگی شبکه های آبرسانی و برق، آسفالت کوچه ها، فراوانی وجود سگ های ولگرد، زباله سراوان، بحث کمربندی و ترافیک سنگین شهر، مشکلات ازدواج جوانان، اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با حضور از جوانان توانمند و مستعد  مطالبی را مطرح و پاسخ امام جمعه را در هر کدام از بحث ها دریافت کردند.

کد خبر 954585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha