مدارس مناطق محروم و دور افتاده برای اعزام مبلغ در اولویت قرار گیرند

آیت الله حسینی با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مدارس مناطق محروم و دور افتاده برای اعزام مبلغ به منظور تبلیغ دین و تربیت اسلامی در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (8 مرداد ماه) در نشست مشترک ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اعزام مبلغین به مدارس برای تعلیم و تربیت اسلامی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی باید ساماندهی شده بوده تا از هرگونه موازی کاری و پراکنده کاری جلوگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام مبلغ برای تربیت اسلامی دانش آموزان از طرف سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه برای مدارس باید براساس نیازسنجی و اولویت بندی شده باشد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی زیر پوشش این طرح قرار گیرند، ادامه داد: مدارس مناطق محروم و دور افتاده برای اعزام مبلغ به منظور تبلیغ دین و تربیت اسلامی در اولویت قرار گیرند.

 

آیت الله حسینی نوجوانان، جوانان و دانش آموزان را سرمایه های کشور دانست که در اختیار آموزش و پرورش هستند و اضافه کرد: باید در زمینه تربیت اسلامی و الهی این سرمایه های ارزشمند تلاش کرد.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می تواند در زمینه تربیت اسلامی تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: اگر تربیت دینی، رشد معنوی، اخلاقی و اسلامی در جامعه شکل نگیرد، عواقب بد و خطرناکی داشته و امکان دارد خطرآفرین باشد.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: تشکیل کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکنون مفید بوده و نقش تاثیرگذاری بین دانش آموزان داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هجمه های دشمنان علیه دین، اخلاق و معنویت، تشکیل این کمیته ضروری بوده و می تواند هجمه های دشمنان را تا حدودی خنثی کند.

 

گفتنی است در این نشست، آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با حکم مشترک وزیر آموزش و پرورش و رئیس حوزه های علمیه کشور به عنوان رئیس کمیته همکاری های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان معرفی شد.

کد خبر 954812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha