خبرگزاری شبستان در شرایط کنونی، با توجه به وسعت و توان موجود خود زحمات زیادی متحمل می شود

باباخانی گفت: در شرایط کنونی، خبرگزاری شبستان با توجه به وسعت و توان موجود خود زحمات زیادی متحمل می شود و علاوه بر پوشش حوزه های مذهبی در پوشش اخبار فرهنگی، اجتماعی، شهری و ... نیز تلاش مداومی دارد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «عباس باباخانی»، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و ‌دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

 

نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

رسانه با توجه به جنس و تنوع محتوایی، نیازمند تخصصی شدن و  محوریابی و پردازش محتواها به صورت موضوعی است و در حوزه انتقال مفاهیم دینی، رسانه‌های مرتبط با دین می توانند نقش کلیدی در انتقال مفاهیم وحیانی و الهی به جامعه داشته باشند.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

رسانه های دینی در موضوع تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی بیگانگان در 2 منظر و دیدگاه باید عمل کنند که از یک سو با توجه به نوع حملات و اقدامات ضد فرهنگی از سوی مهاجمین باید با پاسخ های خود به رفع شبهات بپردازند و از سوی دیگر نیز فارغ از اینکه در معرض تهاجم باشیم یا نباشیم، رسانه دینی باید در تولید محتوا و انتشار مفاهیم دینی اقدام کنند.

 

رسانه دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

برای جذب مخاطبین جوان باید گفت در فضای فعلی و عصر ارتباطات و تحقق دهکده جهانی، ارتباطات اصل مهم به روز بودن و اطلاع داشتن است که ذائقه و سلیقه جوانان نیز به شمار می رود.

این به روز بودن سبب موفقیت رسانه دینی یا هر رسانه‌ای خواهد بود و در صورتی که یک رسانه به روز نباشد و با ساختارهای فکری سنتی و گذشته عمل کند، ناکام خواهد بود.

 

معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه های دینی چه تاثیری دارد؟

شناسایی و معرفی اماکن دینی و مذهبی نیز بخشی از ماموریت رسانه دینی است و برای آنکه بتواند فضاهای معنوی و اماکنی که برای عبادت در نظر گرفته شده را به زیبایی به تصویر کشیده و با ابزارهای مختلف به علاقمندان معرفی کند باید به تولید محتوا در این حوزه بپردازد.

معرفی ناشناخته ها و جذابیت های فرهنگی، معماری، مذهبی و ... در اماکن مذهبی و دینی در پیشرفت و توسعه تفکر دینی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی  و شهری را چگونه ارزیابی می کنید؟

خبرگزاری شبستان باید عملکرد مطلوب و شایسته خود را به عنوان یک رسانه دینی بیشتر کند و ضروری است که این خبرگزاری با تقویت نیرو و جذب عناصر رسانه ای خوش فکر و خوش سلیقه و متخصص با امکانات روز در جهت تحقق اهداف این خبرگزاری بهتر از قبل عمل کند.

در شرایط کنونی نیز، خبرگزاری شبستان با توجه به وسعت و توان موجود خود زحمات زیادی متحمل می شود و علاوه بر پوشش حوزه های مذهبی در پوشش اخبار فرهنگی، اجتماعی، شهری و ... نیز تلاش مداومی دارد.

کد خبر 954856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha