لازمه جهش تولید پشتیبانی و حمایت حاکمیتی از تولیدکنندگان کشور  است

عباسی‌دوانی لازمه جهش تولید را پشتیبانی و حمایت حاکمیتی از تولیدکنندگان کشور دانست و گفت: حمایت حاکمیتی از افراد دارای سبک و ایده، ارائه تسهیلات پشتیبانی و اجرایی و ارائه خدمات کسب و کار پیش‌نیاز جهش تولید هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فریدون عباسی‌دوانی» ظهر امروز (چهارشنبه 8 مرداد) در مراسم افتتاح نخستین پمپ و تلمبه هیدرولیک دابل دابلکس رفت و برگشتی مولتی فاز سطح الارضی نفت و گاز اروند 1400 که در سالن جلسات شرکت کشتی سازی اروندان برگزار شد، پشتیبانی و حمایت حاکمیتی از تولیدکنندگان کشور لازمه جهش تولید دانست و اظهار کرد: باید قوانین دست و پاگیر و موانع رونق و جهش تولید از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته شود.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حمایت حاکمیتی از افراد دارای سبک و ایده، ارائه تسهیلات پشتیبانی و اجرایی و ارائه خدمات کسب و کار پیش‌نیاز جهش تولید هستند و اگر جهش تولید می‌خواهیم باید تولیدکنندگان از سوی حاکمیت حمایت شوند.

 

وی افزود: پشتیبانی ما از محصولات دانش‌بنیان آن هم در این سرزمین به طور واقع پشتیبانی از دفاع مقدسی است که همه ما زمانی در دوران جنگ به اینجا آمدیم و شاهد حضور نیروهای بعثی بودیم که خوشبختانه با انسجام مدیریتی به رهبری امام راحل (ره) که دستور شکست حصر آبادان را صادر کردند توانستیم در 5 مهر سال 1360 این حصر را بشکنیم.

 

عباسی‌دوانی انسجام مدیریتی را رمز موفقت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: نمونه بارز این انسجام مدیریتی شکست حصر آبادان است از این رو امروز نیز در دورانی که کشور در حصر اقتصادی، فنی و مهندسی قرار دارد باید تلاش کنیم با دوستی، حمایت حاکمیتی و انسجام مدیریت این محاصره را شکست دهیم.

 

وی بر لزوم درک بیشتر اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور تاکید کرد و اذعان داشت: منطقه نفتی خوزستان زمانی نفتی می‌شود که کارش تنها استخراج نفت نباشد و علاوه بر استخراج در تولید تجهیزات و فرآورده‌های نفتی نیز خودکفا شوند و از خام‌فروشی محض فاصله بگیرند و بتواند تجهیزات مورد نیاز در صنایع پائین‌دستی و سرچاهی را نیز بسازد لذا باید به فن‌آوری‌هایی روی آوریم که پس از آن چیز دیگری نباشد به طور مثال برای بخش‌هایی از خودرو و لوازم خانگی به موادی نیاز است که در اینجا امکان تهیه آن وجود دارد پس باید تلاش شود با تولید مواد واسطه‌ای زمینه استفاده در تولید نهایی را مهیا کنیم.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تولید لایسنس در صنعت و فن‌آوری هسته‌ای در داخل کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما با همت متخصصان داخلی به این مهم دست پیدا می‌کنیم و اکنون نیز باید تلاش شود اینگونه شیوه‌های موفقیت‌آمیز را برای توسعه کشور ادامه دهیم.

 

وی ساخت دستگاه استخراج نفت و گاز تولیدی شرکت دانش‌بنیان پترو فناوران کیسان اروند را در جهان منحصر به فرد خواند و ابراز کرد: دستگاه استخراج نفت و گاز کاملا بومی و در جهان منحصر به فرد است که با هزینه‌ای افزون بر 150 میلیارد تومان توسط یک شرکت دانش‌بنیان در منطقه آزاد اروند ساخته شده است.

 

عباسی‌دوانی بیان کرد: امیدواریم این محصول ساخته شده مراحل نهایی آزمایش خود را در کشور طی کند و صحت‌سنجی شود چرا که همه محصولات باید از استانداردهای مورد نیاز در ساخت برخوردار بوده تا مواد تولیدی خورندگی نداشته باشند.

 

وی عنوان کرد: مسیر طی شده به‌طور حتم راه‌گشا است و اگر به آن خوب پرداخته شود و از صنعتگران، متخصصان و شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبانی حاکمیتی شود به‌طور حتم نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

 

در این نشست «سید علی موسوی» نیز اظهار کرد: این دستاورد ملی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به تولید رسیده و زمینه اشتغال ۹ هزار نفر ساعت را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده است.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شرکت دانش‌بنیان پترو فناوران کیسان اروند توانست نخستین نسل تولید پمپ‌های هیدرولیک رفت و برگشتی مولتی فاز دابل دابلکس سطح‌الارضی استخراج و انتقال نفت و گاز را تولید کند که برای بازگشت چاه‌های نفت غیرفعال و غیرتولیدی نفت و گاز مناطق خشکی کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه این دستاورد کشور را از وابستگی فنی و مهندسی صنعت نفت به کشورهای دیگر در این حوزه خارج خواهد کرد، ابراز داشت: تولید هر دستگاه از این پمپ ها صرفه جویی ارزی چهار میلیون دلاری برای صنعت کشور به دنبال دارد.

 

موسوی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیرفعال کشور و افزایش تولید تا پنج‌هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین امکان تزریق، میعانات گازی مازاد بر تولید صنعت نفت به چاه‌های نفت و گاز مناطق خشکی و دریایی در این پروژه وجود دارد یاد آور شد: با اجرایی شدن این پروژه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه ملی در قبال تولیدی شدن همراه غیرفعال، به چرخه اقتصاد کشور بازخواهد گشت.

 

کد خبر 954940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha