برگزاری آزمون مدارس سمپاد با رعایت پروتکل های بهداشتی

نظری از برگزاری آزمون سمپاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران خبر داد و گفت: آزمون ورودی پایه هفتم ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد و آزمون ورودی پایه دهم ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۰ مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «اسفندیار نظری» عصر امروز(8مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران به آزمون مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: فردا پنجشنبه نهم مردادماه 10 هزار و 282 دانش آموز پایه هفتم در 72 حوزه ی 29 شهرستان استان مازندران پایش می شوند.

 

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: در روز جمعه دهم مردادماه هم پنج هزار و 485 دانش آموز در مدارس استان برای آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم با رعایت موازین بهداشتی شرکت می کنند.

 

نظری شمار قبولی دانش آموزان در سال قبل در رشته ریاضی فیزیک را 87 درصد و قبولی امسال را 90.78 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 98 دانش آموزان رشته تجربی 93.76 درصد قبولی این رشته را کسب کردند و این قبولی در سالجاری 94.56 درصد بوده است.

 

وی افزود:  قبولی دانش آموزان مازندران سال 98 در رشته علوم انسانی 84 درصد و امسال هم 88.6 درصد بوده است.

 

نظری گفت: در مجموع قبولی دانش آموزان مازندران در امتحانات نهایی خرداد ماه 91.14 درصد بوده  است که نسبت به گذشته  1.89 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه امتحان حضوری پایه ابتدایی در شهریور ماه سالجاری برگزار نمی شود، یادآورشد: امتحانات پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم هم به صورت غیر حضوری خواهد بود.

 

نظری افزود: فقط امتحانات پایه دوازدهم،  برابر دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا احتمالا از 20 مرداد تا پایان شهریور ماه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مدارس استان هم  با توجه به شرایط شهرها که در چه سطحی از وضعیت کرونا قرار دارند؛ بازگشایی می شود،ادامه داد: در شهرهای سفید بازگشایی مدارس عادی، در شهرهای زرد هم حضوری و غیر حضوری به صورت زوج و فرد و در شهرهای قرمز آموزش از راه دور و  از طریق شبکه شاد برگزار می شود.

 

نظری به فعالیت چهار هزار و 123 مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: سه هزار و 362 مدرسه با سرویس بهداشتی استاندارد و 613 مدرسه هم پایین تر از استاندارد هستند .

 

وی با بیان اینکه 629 مدرسه هم نیازمند بهسازی است،تصریح کرد: بنا به دستور ریاست جمهور مبنی بر بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه استان مازندران نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی  آماده بازگشایی مدارس در تاریخ تعیین شده است.

 

کد خبر 954997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha