جنبش اجتماعی مردم آمریکا قابل سرکوب شدن نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: به علت بین المللی شدن جنبش اجتماعی مردم آمریکا در مقابله با نژاد پرستی این حرکت ها قابل سرکوب شدن نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «فواد ایزدی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: دولت آمریکا در گذشته حرکت های اجتماعی مردم این کشور را به راحتی سرکوب می کرد اما با گذشت بیش از دو ماه از شروع اعتراضات در آمریکا دولت این کشور نتوانسته است آن را سرکوب کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی نخستین بار از اصطلاح دولت نژاد پرست برای حکومت آمریکا استفاده کردند، گفت: در آفریقای جنوبی نیز ابتدا موضوع نژاد پرستی برای دولت آپارتاید این کشور مطرح و منجر به تغییر آن حکومت شد این اتفاق در آمریکا نیز درحال روی دادن است.

 

او با اشاره به اینکه تا 25 سال آینده بیشتر مردم آمریکا رنگین پوست خواهند بود گفت: اعلام همبستگی با حرکت اجتماعی ضد نژاد پرستی در آمریکا که در پیام حج رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است می تواند به ادامه دار شدن این حرکت کمک کند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: حرکت ضد نژاد پرستی مردم آمریکا اگر سرکوب هم شود اما آتش زیر خاکستر است و همان اتفاقی که در آفریقای جنوبی افتاد در آمریکا نیز می افتد./
کد خبر 955039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha