بهره برداری از ۴ مصلی در دهه فجر امسال

پناهی به نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون سیاسی و امنیتی استاندار اشاره کرد و گفت: معاون استاندار قول داد که حداقل چهار مصلی امسال تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام «صفدر پناهی» به نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون سیاسی و امنیتی استاندار این استان اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: این نشست در دو بخش برگزار شد که در بخش نخست، نسبت به برگزاری نخستین سالگرد ارتحال مرحوم «آ میراحمد تقوی» بحث و تبادل نظر و مقرر شد بر روی چند موضوع کار انجام گیرد.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخست اینکه میزگردی در صدا و سیما با حضور یکی از فرزندان ایشان، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و استاندار برگزار شود و در زمینه زندگی نامه و خدمات این عالم روشنگری لازم برای مردم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد مکانی به نام «آ میراحمد تقوی» در دهدشت و یاسوج با همکاری شورای شهر مثل بلوار و یا یکی از میادین نام گذاری شود.

 

پناهی یادآور شد: مقرر شد در ورودی های شهر دهدشت تمثال «آ میراحمد تقوی» به صورت ثابت نصب و اطلاع رسانی در زمینه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال صورت گیرد.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه نیز در خطبه های نزدیک به 24 مرداد ماه در سراسر استان خدمات ایشان را برای مردم باز تعریف کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پنجم مرداد، چهل و یکمین سالروز تاسیس نماز جمعه است، گزارشی از نهاد نماز جمعه استان ارائه شد و اینکه در کشور میانگین جوان بودن ائمه جمعه استان از کشور بیشتر بوده است.

 

پناهی گفت: علیرغم اینکه استان محروم و کمتر برخورداری هستیم ولی مصلی سازی در استان ما حتی از استان های برخوردار جلوتر است و از بنیانگذار نهضت مصلی سازی (حسین صابری، استاندار سابق استان کهگیلویه و بویراحمد) و استانداران بعد از صابری، استاندار فعلی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقدیر و تشکر شد.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این نشست، معاون استاندار قول داد که حداقل چهار مصلی امسال تا دهه فجر به بهره برداری برسد که خوشبختانه پیگیر این موضوع هستند.

 

وی گفت: در این نشست از ستادهای نماز جمعه تقدیر و تشکر شد، چون علیرغم اینکه در استان های برخوردار کمک هایی از طرف مردم و خیرین به ستاد نماز جمعه صورت می گیرد ولی در استان ما از این موضوع خبری نیست و این افراد از جان خود مایه می گذارند و نماز جمعه را پر رونق می کنند.

 

پناهی گفت: در مجموع علیرغم همه کمبودها، مشکلات و سختی هایی که وجود دارد در خدمت ائمه جمعه ای هستیم که تلاش و کوشش می کنند.

کد خبر 955245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha