بهره‌های بانکی، کشور را متوقف کرده است

حجت الاسلام اسکندری، یکی از مشکلاتی که به تحریم و سوء مدیریت ارتباطی ندارد و سبب رکود و توقف جامعه و کشور شده است را وام و بهره های بانکی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، حجت الاسلام «حسن اسکندری» در خطبه های نماز عید قربان شهرستان بوئین میاندشت  نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تعلقات جلوی دیدگان انسان را می گیرد و رعایت تقوا این تعلقات را برطرف می کند اما دنبال رزق الهی وظیفه شرعی است و باید از نعمت های الهی است و در واقع تقوا رنگ الهی به اعمال انسان می دهد.
امام جمعه بوئین میاندشت با یادآوری اینکه امام حسین (ع) در دعای عرفه مناجات کردن را آموخته است، بیان کرد: معرفت و شناخت دعای عرفه، عاشورای حسینی را در پی دارد و حال خوش معنوی نتیجه نشاط در عبادت است و این نشاط از  زندگی درست و کسب رزق حاصل می شود و اگر کسی توانست از زندگی نقد استفاده کند می تواند آخرت را بسازد.
وی با تبیین اینکه ایمان شناسنامه ای با ایمان در میدان عمل تفاوت دارد، افزود: کسی که ایمان را در عمل نشان دهد، به معنای استقرار ایمان در شخص است و برخی دشمن اهل بیت نیستند اما در عمل دشمنی می کنند مانند کسی که مانع و دلیل می شود تا جوانان به مسجد وارد نشوند.
حجت الاسلام اسکندری با تبیین آیات نازل شده در روز عید غدیر خم، تبیین کرد: اگر مسلمان همه عمر خود را صرف عبادت خدا و خدمت به مردم باشد و در مسیر ولایت نباسد، گویا هیچ کاری نکرده است، همان گونه که پیامبر اکرم (ص) با ۲۳ سال رسالت، بدون اعلام ولایت کاری نکرده بود.

امام جمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه اگر مسیر انقلاب اسلامی در مسیر ولایت نباشد، نیز بی سرانجام خواهد بود، اظهار کرد: ولایت بنا بر قرآن، انسان را سیر و حرکت می دهد و بدون ولایت، کاری صورت نمی گیرد و رهبری نیز در طول سالهای پس از انقلاب، دولت ها را از سقوط و انحراف از ریل حفظ کرده است.
وی با تاکید بر حفظ وحدت در میان مردم و مسئولان،  مطرح کرد: وحدت مانع از رسوخ دشمن در کشور می شود و همه مشکلات کشور تحریم و سو مدیریت نیست، بعضی مشکلات در همه دولتها وجود دارد.
حجت الاسلام اسکندری بهره های بانکی را یکی از مشکلاتی برشمرد که فرد و جامعه را از حرکت باز می دارد و گفت: سرمایه های متوقف شده در مسیر وام و بهره های آن ، مانع از حرکت کشور شده است و اشخاص نیز نمی توانند به بهانه های بهره های بانکی، در بازار مسلمانان سودهای حرام کسب کنند.
امام جمعه بوئین میاندشت با اشاره به اینکه بیماری کرونا در سطح کشور، شدت یافته است، تاکید کرد: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی بهانه را از دست دشمن و این ویروس منحوس بگیرند تا مجالس امام حسین (ع) خلوت نشود و با رعایت بهداشت، به این مجالس، رونق دهند./

کد خبر 955320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha