برگزاری مراسم جشن عروسی و ترحیم خطر جدی برای سلامت مردم محسوب می شود

حبیبی گفت: در وضعیت کنونی برگزاری هر گونه مراسم جشن عروسی و ترحیم که موجب تجمع افراد است خطری جدی محسوب می ‌شود و باید به‌ شدت با آن برخورد کنیم تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد کرونا استان بیان کرد: متأسفانه اخبار خوبی از وضعیت استان نداریم و با سهل انگاری برخی از مردم شاهد گسترش بیماری و زبانه کشیدن آن هستیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: امروز شرایط نگران کننده شده و ویروس در حال زبانه کشیدن است و اگر به‌ سرعت تدبیر نکنیم، اتفاقات ناگواری در انتظار مردم استان خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: تشخیص 113 تست مثبت در روز پنجشنبه معادل پنج برابر متوسط بقیه روزهای عادی است که این وضعیت به‌ شدت ما را نگران می‌ کند و شرایط در حال وخیم ‌تر شدن و ویروس کرونا در حال گرفتن قربانیان بیشتری است و در این میان باید با کمک رسانه‌ ها مردم را هوشیار کنیم تا بیماری را جدی بگیرند.

 

حبیبی اضافه کرد: وقتی در یک واحد صنعتی یک فرد بیمار توانسته 24 نفر را آلوده کند نشان می‌ دهد نظارت مدیران بخش صنعت و بازرگانی ما ضعیف بوده و اگر این روند کنترل نشود با آسیب‌ های بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: در روستای اردلان در یک مراسم جشن عروسی بیش از یک هزار نفر شرکت کرده اند که اگر سه نفر مبتلا باشد با یک تراژدی غم انگیز مواجه خواهیم شد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اعلام کرد: در روزهای گذشته 500 عدد کارت دعوت به جشن عروسی در سطح شهر تاکستان توزیع شد که بلافاصله از سوی فرمانداری اقدام و جلوی آن گرفته شد تا این مجلس لغو شود تا بیماری تشدید نشود.

 

وی اظهار کرد: در وضعیت کنونی برگزاری هر گونه مراسم جشن عروسی و ترحیم که موجب تجمع افراد است خطری جدی محسوب می‌شود و باید به‌ شدت با آن برخورد کنیم تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

 

حبیبی گفت: تجمع در بوستان ‌ها باید از سوی شهرداری‌ها ممنوع شود و اگر یک روز دیر بجنبیم شاهد مرگ افراد بیشتری در استان خواهیم بود.

 

وی به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌ های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: باید براساس دفترچه افراد نسبت به توزیع بیماران کرونایی اقدام کنیم و کارگران و افراد کم درآمد به بیمارستان‌ های دولتی و کسانی که بیمه تکمیلی دارند به بیمارستان‌ های بخش خصوصی ارجاع داده شوند و از همه ظرفیت ‌ها استفاده کنیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: البته بیمارستان‌ هایی هم باید برای بیماران عادی پیش بینی شود تا هیچ بیمار زمینه ‌ای از مراجعه به مراکز درمانی نگران نشود.

 

حبیبی یادآور شد: با تشکیل کمیته‌ های نظارت بر پروتکل ‌های بهداشتی از این پس هر تخلف در هر حوزه ‌ای صورت گیرد باید مدیران همان بخش پاسخگو باشند.

 

کد خبر 955407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha