ضرورت پیگیری رفع موانع توسعه کتابخانه‌های عمومی در مجلس

محمودوند گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی کشور، همیشه مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به منظور بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی با مرتضی محمودوند، نماینده مردم شهرستان‌های خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم شهرستان های خرم آباد و چگنی در این دیدار با بیان اینکه مطالعه مفید در هدایت جامعه به سوی رشد و تعالی نقشی سازنده دارد، اظهار داشت: کتاب و  کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی کشور، همیشه مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه  مسئولان قرار گیرد.

مرتضی محمودوند توسعه کتابخانه های عمومی را از ارکان اصلی توسعه فرهنگی در کشور دانست و افزود: کتابداران به عنوان مشاوری امین در سوق دادن افراد جامعه جهت حضور در کتابخانه های عمومی نقش بسزایی دارند و به همین علت انتظار می رود این قشر خدوم فرهنگی در راستای معرفی کتب ارزشمند به ویژه کتب حوزه های دین و دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: موضوع رفع موانع و مشکلات کتابخانه های عمومی به زودی در  مجمع نمایندگان استان لرستان و همچنین در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

در ابتدای این دیدار نیز مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان های خرم آباد و چگنی، گفت: در چند سال اخیر کتابخانه های عمومی علاوه بر انجام رسالت اصلی خود، میزبان صد ها برنامه فرهنگی متنوع برای اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان بوده اند. امروزه کتابخانه های عمومی پاتوق هایی فرهنگی محسوب می شوند.

فرشته طهماسبی ادامه داد: وجود برخی نواقص در قانون نهاد کتابخانه های عمومی کشور، متاسفانه در پاره ای از موارد توسعه کتابخانه های عمومی و برگزاری فعالیت های فرهنگی را با مشکلات جدی روبه رو کرده است. به همین منظور امید است با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک شاهد اصلاح و رفع موانع قانونی در مسیر توسعه کتابخانه های عمومی باشیم.

وی به روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم آباد اشاره کرد و گفت: پیگیری های ویژه ای در این زمینه انجام شده است که بر اساس برنامه ریزی ها و با مساعدت مسئولان استان، با تصویب اعتبار یک صد میلیارد ریالی در سال جاری، حداقل یک فاز از این کتابخانه در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 955412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha