برنامه های دهه امامت و ولایت در آستارا اعلام شد

مهدوی برنامه های دهه امامت و ولایت در شهرستان مرزی بندر آستارا را اعلام کرد.

«جمشید مهدوی» در تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت شهرستان آستارا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بزرگداشت مقام حضرت علی (ع) و عید غدیر، تکریم ارزش های الهی و انسانی است.

 

دبیر ستاد غدیر بندر آستارا افزود: برنامه های دهه امامت و ولایت باید آغازگر تبیین اندیشه های والای حضرت علی (ع) به جوانان و امت اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه امامت و ولایت میادین، خیابان ها و معابر شهر آستارا و لوندویل توسط شهرداری ها آذین بندی و چراغانی می شود، تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا غبارروبی می شود.

 

مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم ولادت امام هادی(ع) در مساجدی که ظرفیت اجرای مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را دارند، برگزار می شود، گفت: در شب عید غدیر مراسم جشن در محوطه پارک شریعتی با محوریت ستاد نماز جمعه و همکاری ارگان ها و نهادها برگزار می شود.

 

دبیر ستاد غدیر بندر آستارا اضافه کرد: اجرای تئاتر، شعرخوانی، اجرای موسیقی سنتی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان از برنامه های جشن عید غدیر در پارک شریعتی است.

 

وی ادامه داد: مساجدی که ظرفیت برگزاری مراسم در ایام شیوع بیماری کرونا را دارا هستند بایستی با ابلاغ اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به برگزاری مراسم عید غدیر با عنوان ولایت علوی اکمال دین نبوی اقدام کنند.

 

مهدوی برپایی ایستگاه صلواتی در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) و ارائه بسته های شیرینی با پیام تبریک عید را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در آستارا برشمرد و افزود: همچنین به مناسبت این ایام برگزاری برنامه ای تحت عنوان یکشنبه های علوی در ادارات پیش بینی شده است.

 

دبیر ستاد غدیر بندر آستارا با بیان اینکه دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و اداره آموزش و پرورش آستارا مسابقه ای فرهنگی با عنوان دهه ولایت در فضای مجازی را تدارک دیده اند، تصریح کرد: کارکنان ادارات به همین مناسبت از سادات شاغل تجلیل می کنند.

 

وی از برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان با عنوان جام امامت و ولایت خبر داد و گفت: همایش بانوان ولایی و تجلیل از سادات در محل امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در شهرستان آستارا است.

 

مهدوی با اشاره به اینکه به مناسبت عید غدیر مولودی خوانی از ماذنه های مساجد و امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا پخش می شود، اظهارکرد: در روز عید غدیر همچنین مولودی به همت سپاه و با همکاری شهرداری در سطح شهر پخش می شود.

کد خبر 955804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha