۱۹۰ هزار تن گوجه فرنگی در سطح گلستان برداشت شد

مهاجر از پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در گلستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز(یکشنبه 12 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 250 هزار تن گوجه فرنگی در استان گلستان تولید شود که تاکنون ۱۹۰ هزار تن برداشت شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تمامی کارخانجات استان گوجه فرنگی را با توجه به 300 تومان یارانه ای که پرداخت کردیم مبلغ یک هزار تومان خریداری می کنند.

 

مهاجر افزود: برخی کشاورزان گوجه فرنگی درجه یک را به مبلغ دو تا سه هزار تومان در بازار به فروش می رسانند و گوجه های خراب و نامرغوب خود را به کارخانه تحویل می دهد که گاهی کارخانه ها این محصولات را تحویل نمی گیرند.

 

وی افزود: در استان گلستان در یک هکتار گوجه فرنگی باید 50 تن گوجه برداشت شود و اگر میانگین برداشت گوجه در هر هکتار از این میزان کمتر باشد مقرون به صرفه نیست.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در دو هزار هکتار از مجموعه 450 هکتاری که در سطح استان وجود دارد 75 تن برداشت می شود.

 

مهاجر افزود: در استان گلستان 370 تن برداشت سیب زمینی انجام شد و با وجود اینکه صادرات این محصول به دلیل کرونا متوقف شده بود اجازه ندادیم که قیمت سیب زمینی از یک هزار و 100 تومان کاهش پیدا کند.

 

 

کد خبر 956042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha