تامین برق پایدار در شمال فارس با همت شرکت برق منطقه ای فارس

حبیب آگهی گفت: همزمان با عید سعید «قربان» اجرای تامین برق پایدارشمال فارس در اقلید به اجرا درآمد که ضمن حفظ پایداری شبکه انتقال برق در شرایط حساس، بخش وسیعی از مناطق شمال استان فارس را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد حبیب‌آگهی»، امروز (دوشنبه 13 مرداد) از اجرای تامین برق پایدارشمال فارس در اقلید خبر داد و به خبرنگاران گفت: این طرح همزمان با عید سعید «قربان» با احداث پست «حسن آباد» به اجرا درآمد.

سرپرست طرح پست‌های انتقال شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: بدین ترتیب، یک دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 160 مگاولت آمپر در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت «حسن آباد» اقلید بر روی فونداسیون قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح مذکور از پروژه‌ های اولویتی استان به شمار می رود که با هدف حفظ پایداری شبکه انتقال برق در شرایط حساس در حال راه اندازی است که به زودی تکمیل شده و بخش وسیعی از مناطق شمال استان فارس را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حبیب آگهی اعلام کرد: هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی این پست حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است که ضمن تقویت قابلیت اطمینان شبکه در  شهرستان اقلید به رفع افت ولتاژ شبکه در شمال استان فارس نیز نجر خواهد شد.

وی احداث پست‌های انتقال در شبکه را دارای از اهمیت فراوانی دانست و گفت: این اقدام موجب جلوگیری از افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال می شود.

حبیب آگهی تاکید کرد: لازم است تا با مصرف بهینه از نقطه اوج مصرف تابستانی با صرفه جویی و مشارکت مصرف کنندگان و مشترکان برق در استان عبور کنیم و متخصصان شرکت برق منطقه ای فارس نیز برای افزايش پايداری و قدرت مانور شبكه تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

کد خبر 956430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha