کارکرد اجتماعی مساجد در بحران کرونا مطلوب بوده است

آیت الله دژکام گفت: مساجد در طول مدت بحران کرونا، کارکردهای اجتماعی و مثبت خود را در دستگیری از مستمندان و مستضعفان به خوبی نشان داده اند که این کارکرد باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 13 مرداد) در نشست جمعی از ائمه جماعات مساجد شیراز گفت: تا به وحدت و همدلی نرسیم و تا قطرات پراکنده تبدیل به یک دریای خروشان تبدیل نشود هیچ اتفاق مثبتی و هیچ جبهه سازی در راستای اهداف انقلاب رخ نخواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اگر ما تبدیل به جزیره های پراکنده شویم طاغوت بر ما مسلط می‌شود و امروز تحریف یکی از مهمترین آسیب‌های پیش روی ماست و اگر می‌خواهیم تحریم های ظالمانه علیه کشور ما کاملا بی نتیجه و بی اثر شود باید با جریان تحریف مقابله کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مقابله با تحریف به عنوان وظیفه روحانیون و ائمه جماعات و مساجد بیان کرد: نهاد روحانیت و مساجد شبکه مساجد را تشکیل می دهد و باید آنقدر ارتباطمان را با یکدیگر قوی کنیم که اگر روحانیت و یا مسجد مورد هجمه قرار گرفت، همه به اعاده حیثیت و دفاع از آن بپردازیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: دفاع از حیثیت اسلام و سنگرهای آن نظیر مساجد یکی از کارکردهای ارتباطات شبکه ای مساجد و روحانیون است و تبلیغ صحیح آموزه های اسلامی و بهره گیری و الگوگیری از تجربیات موفق یکدیگر از برکات دیگر این ارتباطات شبکه ای است.

وی تاکید کرد: این ارتباطات شبکه ای بر بستر اخوت و صمیمیت و همدلی شکل می‌گیرد و ظرفیت های بسیار زیادی امروز در نهاد روحانیت و مساجد وجود دارد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اما تشکیل جبهه انقلاب اسلامی و مواجهه صحیح با موانع موجود در گروی شکل گیری همین ارتباطات شبکه ای و هم افزایی و همدلی هاست.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما درگیر بحران کروناست و مساجد در طول مدت این بحران، کارکردهای اجتماعی و مثبت خود را در دستگیری از مستمندان و مستضعفان به خوبی نشان داده اند که این کارکرد باید تقویت شود و مساجد برای کمک به مردم به یکدیگر کمک کنند تا مساجد بتوانند نقش محوری خود در محلات و مناطق مختلف شهر را باز یابند.

کد خبر 956627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha