بدهی ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان

افشاری از بدهی ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان خبر داد و گفت: انسداد ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان امروز در جمع خبرنگاران به پروژه های هدف گذاری شده وزارت نیرو در کشور اشاره کرد و گفت: 250 پروژه با اعتبار 50 میلیارد تومان در سطح کشور هدف گذاری شده است و در استان زنجان هم تا پایان تیرماه 41 پروژه مهم با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

اسماعیل افشاری به طرح های تعادل بخشی وزارتخانه متبوع در قالب انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتورهای حجمی در چاه ها اشاره کرد و گفت: در کنار آن مدیریت کشت محصولات کشاورزی در صرفه جویی مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول وابستگی استان به آب های زیرزمینی را در بخش آب شرب 80 درصد خواند و گفت: این وابستگی در حوزه صنعت 95 درصد است.

 

به گفته وی، توجه به صنعت سدسازی در استان زنجان کاهش وابستگی به آب های زیرزمینی است و در صورت بهره برداری از سدهای مراش، بلوبین و مشمپا وابستگی به آب های زیرزمینی در بخش آب شرب به 50 درصد تقلیل می یابد.

 

افشاری تعداد پروژه های تعادل بخشی در استان زنجان را 15 پروژه عنوان کرد و گفت: در لازم است تا در فعالیت های عمرانی این حوزه به موضوعات زیست محیطی هم توجه شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان بدهی شرکت به پیمانکاران در حوزه سدسازی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سد تهم 50 درصد آب شرب زنجان را تامین می کند.

 

وی تعداد چاه های فاقد پروانه در استان زنجان را 5 هزار و 650 مورد خواند و گفت: در استان 15 هزار و 500 چاه مجاز وجود دارد و امسال انسداد 350 حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار شرکت است.

 

این مقام مسئول میزان بارندگی استان را 375 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان 65 میلی متر بیش از سال های گذشته بود.

 

به گفته مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای استان زنجان، سد تالوار یک سد منطقه ای با اشترک سه استان است ، تصریح کرد: آب شرب همدان از آب سد تالواراست و تامین آب شرب شهرستان خرمدره نیز از این سد خواهد بود.

 

افشاری با اشاره به اینکه بحران آب 20 ساله زنجان هنوز پا برجاست، گفت: در دشت های زنجان با افت آب های زیرزمینی مواجه هستیم.

 

وی میزان آب موجود در سد تهم را 60 میلیون مترمکعب با 71  درصد آب خواند و گفت: سد گلابر با 78 میلیون مترمکعب و 67 درصد و سد کینه ورس هم با 15.5 میلیون مترمکعب آب در آستانه سرریز شدن است.

کد خبر 956887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha