دیدار با خانواده شهدا موجب تقویت روحیه خدمت می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با خانواده های ۲ تن از شهدای سادات استان در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم، گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدا موجب تقویت روحیه خدمت در مسئولان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، ششمین هفته از آئین معنوی طرح ملی سه شنبه های تکریم، ظهر امروز( ۱۴ مرداد) با دیدار مسئولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام با خانوادهای معظم شهیدان «سید موسی حسینی » و  «سید امید علی موسوی پشتکوهی» از شهدای سادات استان برگزار شد.

 

در این دیدارها حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، «اسدالله تولیده»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگان استان ایلام، سردار « نورعلی یاری»، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، «خیرالله گراوند»، فرماندار ایلام  و حجت الاسلام« علی  چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان حضور داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با خانواده شهید « سید موسی حسینی» با تبریک عید سیعد غدیم خم به خانواده های معظم شهدا، اظهار کرد: شهدا سرمایه اصلی کشور ایران اسلامی هستند و حق سنگینی بر عهده ما دارند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا افتخار و مایه آرامش است، تصریح کرد: ما هر چه تلاش کنیم نمی توانیم  صبر و تحمل خانواده های معزز شهدا  را جبران کنیم، خانواده های معزز شهدا سختی های زیادی را تحمل کرده اند و سرمایه گذاری عظیمی برای انقلاب اسلامی داشته اند.

 

وی با تاکید بر دیدار با خانواده شهدا مقارن با عید سعید غدیر خم یک توفیق الهی است، ابرازکرد: عید سعید غدیر خم در واقع روز تکریم سادات است و امروز نیز افتخاری بزرگ نصیب ما شده که  با خانواده های شهدای سادات استان دیدار داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین در دیدار با خانواده شهید « سید امیدعلی موسوی پشتکوهی» اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور و ملت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان و ایثارگری جانبازان است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز تداوم راه شهدا و انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا موجب تقویت روحیه مسئولان و ایجاد امید و نشاط برای خدمت به مردم می شود، خاطرنشان کرد: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است و باید این صبر و استقامت را به عنوان اسوه و الگو در سطح جامعه به خوبی معرفی کرد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهار کرد: از خدا می خواهیم توفیق ادامه راه شهدا را به ما عنایت کند و  بتوانیم در این مسیر گام برداریم که راه شهدا  راه انقلاب اسلامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این دیدار، اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور پاسداشت و تکریم خانواده های معظم شهدا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه یکی از اولویت ها و برنامه های کانون های مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان است، گفت: گرامیداشت دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌های 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور  و ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان ایلام است.

 

وی با تاکید بر اینکه تکريم خانواده‌هاي شهدا زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، یادآور شد: امنیت و آرامش امروز جامعه ناشی از جانفشانی شهدا و ایثارگری جانبازان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و امروز لازم است که شهدا به عنوان الگویی مناسب برای نسل جوان و چراغ راه مسیر آنان در سطح جامعه به خوبی معرفی شوند.

 

مدير ستاد هماهنگی کانون های فهما استان ايلام با اشاره به اينکه شهدا براي حفظ آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي با تاسي از مولاي خود امام حسين (ع) از جان و مال خود گذشتند، تصريح کرد: امروز وظيفه ماست که براي حفظ اين نظام و دستاوردهاي انقلاب اسلامی و شهدا تلاش کنیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: در طرح ملی سه شنبه های تکریم  در سه شنبه هر هفته با خانواده شهدای معزز انقلاب و دفاع مقدس دیدار می شود که این دیدارها با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل خانواده های شهدا برگزار می شود.

 

« اسدالله تولیده» با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های معزز شهدا را افتخاری بسیار بزرگ برای خود می دانیم، یادآور شد: در این دیدارها علاوه بر جویا شدن احوال خانواده های معزز شهدا، مسائل و مشکلات این عزیزان نیز با حضور مسئولان در اسرع وقت پیگیری و دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم طرحی بسیار تاثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت خانواده های معزز شهدا پاسداشت صبر و پایداری آنان مهم ترین اهداف برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم است.

 

گفتنی است در این دیدارها از خانواده شهیدان «سید موسی حسینی » و  «سید امید علی موسوی پشتکوهی» با حضور مسئولان فرهنگی وا جرایی استان و با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 956947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha