بررسی راهکارهای عبور از مشکلات معیشتی مردم/ تکیه بر توان داخلی راهکار رویارویی با این جنگ نابرابر است

رئیس مجلس با اشاره به بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در حضور سرپرست وزارت صمت، گفت: ما با جنگ تمام عیار نابرابر و نامتقارن در عرصه اقتصادی روبه رو هستیم و تکیه بر توان داخلی راه عبور از این بحران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» در تشریح نشست عصر امروز سه‌شنبه (14 مرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سرپرست وزارت صمت در این جلسه، گفت: نگاه امروز به مشکلات اقتصادی و معیشتی، متفاوتی است زیرا با جنگ تمام عیار نابرابر، نامتقارن و ناهمترازی در عرصه اقتصادی روبه رو هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس در جلسه امروز راه‌حل هایی در حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردیم و سعی شد راهکارهای عبورِ سریع از وضعیت کنونی ارایه و مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: با اتخاذ راهکارهای مطرح در نشست امروز، معیشت مردم رو به بهبود می‌رود و وضعیت صنعت و تولید رونق و رشد پیدا می‌کند لذا در این جلسه بر راهکارهایی تاکید شد که در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه رفع موانع تولید است.

ذوالنوری ادامه داد: همچنین دستگاه‌هایی که باید در این زمینه تلاش کنند، مشخص شد و در ادامه بر  فعال سازی صنایع و کارخانجاتی که با همه ظرفیت کار نمی‌کنند یا تعطیل و نیمه تعطیل هستند، تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به وضعیت تحریم‌ها باید با افزایش توان داخلی در سال جهش تولید، نواقص و مشکلات را جبران کنیم و یقینا راهکار و توایایی عبور از بحران وجود دارد. شاید قدری سخت باشد اما نشدنی نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای امیدوار کننده جلسه، گفت: کارهای خوبی در وزارت صمت انجام گرفته و اقدامات مثبتی در راه است. ما با تکیه بر توان داخلی از این شرایط به زودی عبور خواهیم کرد./

کد خبر 957091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha