غدیر را با محرم زنده کنیم

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیوند عمیق محرم و غدیر اشاره کرد و گفت: امروزدشمن اعتقادات مردم را نشانه رفته و تبیین خطبه غدیر و تشابه غدیر با عاشورا در میان نسل نوجوان و جوان بیش از پیش ضروری است. در مراسم های عزاداری محرم حسینی مسئله غدیر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(14مرداد) در نشست بنیاد بین المللی غدیر در استان مازندران بااشاره به پیش‌رو بودن عید غدیر، گفت: با ارج نهادن و معرفی مقام شامخ ولایت و امامت در این ایام خاص تاریخی، آگاهی و پای‌بندی مردم ولایت‌مدار استان را تقویت کنید که هر چه داریم از برکات ولایت و امامت است.

نماینده ولی فقیه درمازنردان با بیان اینکه غدیر از سه جهت برای ما اهمیت دارد، افزود: محتوا، پیام،سندیت غدیرباید بدرستی برای جامعه تبیین و ترویج شود چراکه  عدم ابلاغ آن مساوی با از بین رفتن زحمت 23 ساله پیامبراسلام حضرت محمدمصطفی(ص) است.

 

وی با بیان اینکه غدیر برای ما سند است، اظهار کرد: حفظ اسناد برایمان بسیار مهم است جامعه ای که نتواند اسناد کلیدی خود حفظ کند این جامعه از بلوغ برخوردار نیست.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان مازندران با تاکید براینکه از منظر سندیت برای تشیع سندی مهم تر از غدیر نیست، افزود: غدیر سند حقانیت تشیع است و حفظ این سند سرنوشت ساز و مهم است؛ مبنا و اساس جمهوری اسلامی بر می گردد به غدیر. ریشه سیاسی انقلاب اسلامی به غدیر بر می گردد. ما بر اساس ولایت و امامت که در غدیر معرفی شده بدان اعتقاد داریم و با‌غیبت امام معصوم‌ به ولایت فقیه اعتقاد داریم.

 

وی بیان کرد: غدیر با ۱۰۰ هزار شاهد یک سند روشن است. حتی یک ملحد یا بی دین  هم نمی تواند از این موضوع بگذرد. کسی نمی تواند از سند غدیر به راحتی بگذرد. غدیر برای ما سند حقانیت امامت است و حفظ آن شرنوشت ساز است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما باید برای غدیر هم کاری علمی بکنیم. کتاب بنویسیم در فضای مجازی و واقعی برای معرفی غدیر تلاش کنیم، افزود: ما باید غدیر را در کوچه و خیابان و دربین عامه مردم تبیین کنیم. تا با گوش و چشم مردم آشنا بشود مخصوصا جوانان و نوجوانان. تمام مدارس و اصناف باید پای کار بیایند. بای تلاش مضاعف برای معرفی این واقعه عظیم تاریخی داشته باشیم.

 

وی با تاکید براینکه هر جا مردم پای کار آمدند موفق تر عمل بودیم، اظهار کرد: نباید انتطار داشته باشیم که فقط نهادهای دولتی برای معرفی غدیر کار بکنند. باید سوژه های انقلابی خودمان را مردمی بکنیم. اگر مردمی شود ماندگار خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ما باید همانند شورای هماهنگی که برای هماهنگ شدن دستگاه های دولتی ایجاد شده باید شورایی برای هماهنگی تشکل های مردمی ایجاد بکنیم.

 

وی با بیان اینکه به گونه ای در حوزه غدیر شناسی کاری بکنیم که از هر کسی از غدیر سئوال می شود حداقل اطلاعات مرتبط با این واقعه را بداند، افزود: بسیاری از مذاهب علی (علیه السلام) و اهل بیت(علیهم السلام) را دوست دارند و قضیه غدیر را قبول دارند. فقط تفاسیر آن فرق دارد. غدیر را باید عامل وحدت مسلمین قرار دهیم نه عامل تفرقه.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیوند عمیق محرم و غدیر اشاره کرد و گفت: امروزدشمن اعتقادات مردم را نشانه رفته و تبیین و ترویج خطبه غدیر  و تشابه غدیر با عاشورا در میان نسل نوجوان و جوان بیش از پیش ضروری است. در مراسم های عزاداری محرم حسینی مسئله غدیر تبیین شود.

 

وی اظهار کرد: دهه ولایت بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه است. با توجه به شیوع کرونا و تاکید مراجع ذی صلاح مبنی برعدم برگزاری برنامه های جمعی برای قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس، باید از فرصت فضای مجازی برای تبیین غدیر بهره گرفته شود.

کد خبر 957108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha