اعضای کانون‌های  مساجد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی جریان‌سازی کنند

شفیعی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک فرصت برای جوانان مسجدی است، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد با استفاده از فضای مجازی جریان‌سازی کنند.

«نصرالله شفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان فعالیت‌های فرهنگی در مساجد هستند و تجربه نشان داده است اگر به خوبی مورد حمایت قرار گیرند، بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: از آنجا که بخش اعظم این کانون ها جوانان مومن، انقلابی و مسجدی هستند، بهترین فرصت است که مورد حمایت قرار گیرند تا فرهنگ دینی، فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انقلابی در مساجد رونق پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیماری منحوس کرونا بیشتر فعالیت های کشور را تحت تاثیر قرار داده طبیعتا فعالیت های کانون‌های مساجد نیز بی تاثیر از این مسئله نبوده است.

شفیعی با اشاره به اینکه اصل و اساس سلامتی مردم و به ویژه جوانان مسجدی است فعالیت های کانون‌های مساجد باید به گونه ای باید که این مهم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: کانون های مساجد باید مصوبات ستاد ملی کرونا را در نظر بگیرند و براساس آن فعالیت های خود را دنبال کنند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: راه‌هایی وجود دارد که نگذاریم فعالیت های فرهنگی در همه ابعاد از جمله فعالیت های فرهنگی، مذهبی، هیئت ها و ماموریت هایی که کانون های مساجد دنبال می کنند بر زمین بماند که یکی از آنها استفاده از فضای مجازی است.

*فضای مجازی یک فرصت برای جوانان مسجدی است

وی با تصریح اینکه فضای مجازی یک فرصت برای جوانان، نیروهای مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، بیان داشت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می توانند گروه های تخصصی در فضای مجازی تشکیل دهند و با مدیریت قوی مباحث مختلفی از جمله مباحث دینی، فرهنگی و نیز حوزه‌هایی که در حیطه فعالیت کانون‌های مساجد است را دنبال کنند و یک جریان سازی فرهنگی را ایجاد نمایند.

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: یکی از ماموریت های کانون های مساجد کتاب‌خوانی است ضمن اینکه خواندن کتاب منافاتی با بیماری منحوس کرونا ندارد و  تنها فعالیتی که این بیماری منحوس تاثیری بر آن نداشته کتابخوانی است.

شفیعی بیان داشت: لزومی بر جمع شدن و حضور اعضای کانون‌های مساجد در کتابخانه‌های کانون‌ها وجود ندارد و در این راستا مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدمی توانند یک سری کتاب‌ها با موضوعات مشخص را برای اعضا تعیین کنند و این سلسله مباحث توسط مدیران پیگیری شود.

وی افزود: اعضای کانون‌های مساجد موظف باشند کتاب‌ها را مطالعه و در یک موقعیت زمانی مناسب و البته متناسب با حجم و موضوعات کتاب‌ها مسابقاتی در این زمینه برگزار شود و یا سوالاتی در فضای مجازی توسط مدیران به منظور الزام پیگیری کتاب‌ها توسط اعضا مطرح شد.

*لزوم برنامه‌ریزی مسنجم برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در فضای مجازی

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از برنامه ها را با توجه به شرایط امروز می توانیم در شبکه‌های مجازی دنبال کنیم و در این راستا نیازمند برنامه ریزی منسجم برای فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در فضای مجازی هستیم.

شفیعی ادامه داد: استفاده از شبکه‌های مجازی برای فعال کردن اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد توجه قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به تجربه موفق آموزش و پرورش در استفاده از شبکه مجازی برای ارائه آموزش‌ها افزود: این امر یک تجربه موفق است که می توان از آن الگو گرفت.

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: با توجه به شرایطی را که کرونا برای کشور به وجود آورده است شاهد آن هستیم آموزش و پرورش بر روی شبکه شاد سرمایه گذاری می کند که این مهم می تواند یک الگو برای سایرین باشد.

شفیعی بیان داشت: به نظر می رسد در سطح وزارت ارشاد باید یک برنامه‌ریزی منسجم برای استفاده از فضای مجازی به منظور فعال کردن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت گیرد و  این برنامه‌ریزی می تواند بسیار موثر باشد و به هر حال از ظرفیت جوانان مسجدی در این شرایط به نحو احسن استفاده شود و توانی را که اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نیز جوانان مسجدی دارند، به هدر نرود.

وی با تاکید بر اینکه اصل و اساس سلامتی است، عنوان کرد: باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که سلامتی جوانان مسجدی حفظ شود و این یک نکته مهم و اساسی است که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که به عنوان یک الگوی موفق هستند، همواره عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

 

کد خبر 957109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha