رسانه ها از ورود به مسائل جناحی بپرهیزند

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ورود رسانه ها به مسائل جناحی و سیاسی و جانب داری از آن موجب کاهش اعتماد مردم می شود، گفت: رسانه ها باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و در جامعه ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» صبح امروز (15 مرداد) در مراسم تجلیل دادگستری خراسان جنوبی از خبرنگاران فعال به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی برای تبیین جایگاه رسانه و وظیفه خطیر خبرنگاران و تقدیر از خدمات آنان است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا سنگینی کار خبرنگاران بیشتر شده چرا که کار خبرنگاری حضور در میدان است، گفت: خبرنگاری از شغل های خطیر و پر رسالت از ابعاد مختلف اقناع افکار عمومی، مطالبه گری و ایجاد و حفظ آرامش در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اهمیت مطالبه گری در جامعه، ادامه داد: اکنون برخی سوء مدیریت ها مطالبه گری را سخت کرده و اگر خبرنگاران مطالبه گری نداشته باشند این مطالبات به اعتراضات خیابانی مردم تبدیل می شود که دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جلب و جذب اعتماد مردم از مهترین کارهای رسانه ها و خبرنگاران است، افزود: امروز باید اعتماد به خبرنگاران و رسانه ها در جامعه تقویت شود تا نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردم باشند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه با مطالبه رسانه ها برخی از مسائل به نتیجه می رسد و مشکلات مردم حل می شود، عنوان کرد: رسانه ها بخصوص رسانه ملی باید از آنچه موجب سلب اعتماد عمومی مردم می شود پرهیز شود و به شایعات دامن نزنند بلکه باید اخبار مستند باشد.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ورود رسانه ها به مسائل جناحی و سیاسی و جانب داری از آن موجب کاهش اعتماد مردم می شود، تاکید کرد: رسانه ها باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و در جامعه ترویج دهند.

 

وی با اشاره به انتقاد رسانه ها از عملکرد مسئولان، گفت: باید هدف رسانه ها انتقادات سازنده و همراه با پیشنهاد باشد و نقاط ضعف و منفی عملکرد مسئولان و مشکلات جامعه را همانگونه که وجود دارد منعکس شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه ها باید از بزرگنمایی مشکلات پرهیز کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی مردم و سوء استفاده دشمنان جلوگیری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی از خبرنگاران و رسانه های که به درستی مطالبه گری و اخبار را منعکس می کنند حمایت خواهد کرد، گفت: دستگاه قضایی همچنان با مظاهر فساد در جامعه برخورد خواهد کرد و ما از اطلاع رسانی مستند رسانه ها در این زمینه به دستگاه قضایی (قبل از انتشار) تشویق می کنیم.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه امروز درگیر جنگ رسانه های با دشمنان هستیم، عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستند که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

 

 

 

 

کد خبر 957206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha