اهمیت غدیر خم و تبیین آن توسط مسلمانان

اکبری، تبیین غدیر را رسالت خطیر شیعیان خواند و گفت: اگر مسلمانان عید غدیر خم را مانند شکوه و عظمت عاشورا و محرم برگزار می کردند این واقعه بزرگ به فراموشی سپرده نمی شد.

حجت الاسلام رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه عید سعید غدیرخم به واسطه تبیین جایگاه امامت و ولایت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: عید غدیر یکی از بزرگ ترین اعیاد شیعیان است و اگر مردم از همان ابتدا واقعه بزرگ غدیر را مانند عاشورا با عظمت برگزار می کردند؛ ولایت امیر المومنین تثبیت شده وتمام مشکلاتی که برای امت اسلامی به واسطه جایگزین شدن افراد نا صالح در جایگاهی که به آنها انتصاب نداشت، به وجود نمی آمد.

 

وی با بیان روایت «اگر ولایت امیرالمومنین(ع) در جایگاه خودش قرار می گرفت (بعد از رحلت پیغمبر) بین دو نفر از اهل اسلام اختلاف به وجود نمی آمد» از حضرت زهرای اطهر(س)، اظهار کرد: این کلام یک معصوم بوده و امروزه بیشترین آمار کشته ها مربوط به جنگ مسلمانان است.

 

امام جمعه سنقروکلیایی، ابراز کرد: گروه منحوس داعش نام مقدس (لا اله الا الله  محمد رسول الله) را بر پرچم خود داشته و اسلام را بدنام کردند این جریانات نیز مانند زنجیره ای به اتفاقات بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و نادیده گرفتن غدیر  ارتباط پیدا می کند. 
وی با ارائه تحلیلی از وضعیت کنونی جهان اسلام و بلایا و مصائبی که مسلمانان با آن درگیر هستند، ابراز تأسف کرد: تعداد کشورهای اسلامی زیاد است ولی اما از اسلام فقط نامی در میان آنها مانده است.

 

حجت الاسلام اکبری، با بیان اینکه قوم آل سعود هیچ فرقی با آل یهود ندارند،  تصریح کرد: وقتی ترامپ قمارباز وارد عربستان سعودی شد. آل سعود با ترامپ رقص شمشیر انجام دادند و برای کشتن مسلمانان هم پیمان شدند  به واسطه همه اینها است که غدیر در کشورهای اسلامی فراموش شده است.

 

وی اضافه کرد: این مشکلات زمانی بروز کرد که هر کسی به خودش اجازه داد در جای پیغمبر جلوس کند درحالی که ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر خم با حضور بیش از صد هزار نفر از مسلمانان از اطراف عالم در ملاء عام به دستورخداوند و توسط  پیغمبر عظیم الشان اسلام اعلام شد.

 

امام جمعه سنقر، گفت: شک و تردیدی در حقانیت غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) وجود نداشت ولی بعد رحلت پیغمبر اسلام(ص)  از غفلت مسلمانان سوء استفاده شده و این واقعه را کن لم یکن در نظر گرفته و به جای غدیر، سقیفه را حاکم کردند.

 

وی در ادامه  تاکید کرد: ما باید در این ایام، واقعه غدیر خم و مسئله ولایت را برای مردم تبیین کنیم تا این انحراف تاریخی که در جهان اسلام اتفاق افتاده برای مسلمانان روشن شود.
 حجت الاسلام اکبری، تصریح کرد: آگاهی مسلمانان موجب وحدت، همدلی و انسجام شده و در نتیجه این وحدت امت اسلامی نابودی کفر وشکست امپراطوری قدرتمند آمریکای جنایتکارو از هم گسستن قدرت کشور های اروپایی و دشمنان اسلام را رقم خواهد زد.

 

اکبری در پایان گفت: ازمردم شهرستان سنقر انتظار داریم مجالس باشکوهی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در رابطه با غدیر خم برگزار کرده و ضمن جشن گرفتن ولایت و امامت حضرت علی(ع) در این مجالس با حضور علما، فضلا و اندیشمندان به تبیین و روشنگری  واقعه تاریخی غدیر خم و تبعات و نتایج  آن بپردازند.

کد خبر 957284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha