مسجد«آبی» مالزی در رکوردهای جهانی کتاب گینس+تصاویر

مسجد «آبی» در مالزی با ترکیبی از معماری اسلامی و مالایی در آگوست سال ۱۹۹۳ میلادی مناره آن به عنوان بلندترین مناره جهان در کتاب گینس به ثبت رسید.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسجد «سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه» که به مسجد «شاه علم» و «مسجد آبی» نیز معروف است یکی از بزرگ ترین مساجد مالزی محسوب می ‌شود و دومین مسجد بزرگ در جنوب شرق آسیا بعد از مسجد «استقلال» به شمار می رود.

 

 

«عبدالله شتا»، محقق اسلامی درباره مسجد آبی می گوید: این مسجد مشرف به بوستان اسلامی است که مناظر طبیعی بسیار زیبا دارد و این بوستان 14 هکتار است.

 

 

 

وی افزود: این مسجد در سال 1988 میلادی توسط «صلاح الدین» افتتاح شده و دارای نقوش های زیبایی است که چشم گردشگران را به خود جلب می کند.

 

عبدالله شتا تاکید کرد: این مسجد با چهار مناره به طول 142 متر یکی از بلندترین مناره های جهان محسوب می شود.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: در معماری این مسجد از معماری اسلامی و معماری سنتی مالایی استفاده شده است و دیوارهای آن منقوش به آیات قرآن است که توسط خطاط مصری شیخ «عبدل مونیه محمد علی» زیبا سازی شده است.

 

عبدالله شتا گفت: حفاظ های آلومینومی در ورودی های اصلی مسجد، پنجره ها و قسمت هایی از دیوار بیرونی مسجد نمایی خاص به این مسجد داده است.

 

 

این محقق اسلامی تاکید کرد: در آگوست سال 1993 میلادی مناره این مسجد به عنوان بلندترین مناره جهان در کتاب گینس به ثبت رسید.

 

گفتنی است، پیش از این، مسجد «حسن دوم» با 24 هزار نفر ظرفیت در کتاب گینس ثبت شده بود.

 

کد خبر 957320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha