امضای تفاهمنامه ۱۶ پروژه کمیته توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر

تفاهمنامه ۱۶ پروژه کمیته توسعه متوازن بندرماهشهر با هدف اشتغالزایی بومیان، سرمایه‌گذاری و توسعه همه‌جانبه این شهرستان عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) با حضور رئیس سازمان شیلات و معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، تفاهمنامه‌های طرح‌های توسعه متوازن عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) با حضور خون‌میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولان محلی این شهرستان در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

 

احداث پلاتو و نگارخانه ارشاد بندرماهشهر طی ۲ سال، احداث ساختمان صنایع دستی با محوریت اشتغالزایی در بندرماهشهر، راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی فرش و تابلوفرش در شهرک طالقانی، صنایع پوشاک در شهر چمران و صنایع پتروشیمیایی در شهرک مدنی بخشی از این پروژه‌ها است.

 

خرید تجهیزات و لوازمات مدارس فنی‌وحرفه‌ای بندرماهشهر و بندرامام خمینی، احداث سه سوله فنی‌وحرفه‌ای در بندرماهشهر و یک سوله در بندرامام خمینی، اجرای پروژه‌های کارگاه‌های آموزشی اتوماتیک تهویه، تبرید و قواصی با محوریت اشتغالزایی در سطح شهرستان و طرح توانمندسازی آموزشی مناطف کم‌برخوردار از دیگر پروژه‌های طرح توسعه متوازن است.

 

تجهیز و راه‌اندازی واحد آموزش فنی‌وحرفه‌ای بانوان بندرامام خمینی، احداث سازه‌های زیستگاهی مصنوعی در خوریات با محوریت اشتغالزایی، بهسازی زیرساخت‌های تکثیر ماهیان دریایی جهت بازسازی ذخایر دریایی، احداث سایت پرورش ماهی و میگو به میزان چهار هزار هکتار و مطالعه و زهکشی سمت چپ رودخانه جراحی از دیگر پروژه‌ها است.

 

این پروژه‌ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، شیلات و جهاد کشاورزی تعریف و اجرا خواهد شد.

 

کمیته توسعه متوازن با هدف اشتغالزایی بومیان بندرماهشهر، سرمایه‌گذاری و توسعه همه‌جانبه شهرستان و به منظور افزایش ضریب پایداری امنیتی منطقه و بالابردن توان و تاب‌آوری شهرستان بندرماهشهر در برابر مسائل مختلف دی ماه سال گذشته به دستور استاندار خوزستان راه‌اندازی شد.

 

کد خبر 957438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha