اعطای تسهیلات ۵ میلیون تومانی به ۱۰۰ خبرنگار گلستانی/ ۲۰۸ خبرنگار گلستانی از بیمه برخوردار هستند

کشمیری گفت: با همکاری استانداری به ۲۰۰ هنرمند و ۱۰۰ خبرنگار گلستانی تسهیلات پنج میلیون تومانی با کارمزد پایین اعطاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشیری» شامگاه امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در گفتگوی خبری اظهار کرد: با برگزاری نشست ماهانه با مدیران مسئول نشریات استانی در سال گذشته مشکلات و دغدغه های خبرنگاران و نشریات پیگیری شد و از خرد جمعی برای رفع مشکلات استفاده شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در سال گذشته با توجه به سهمیه مشاغل خانگی در خصوص حمایت از خبرنگاران 30 تسهیلات مشاغل خانگی به خبرنگاران اعطاء شد.

 

کشمیری یادآور شد: امسال پیگیری ساماندهی بیمه خبرنگاران بودیم که خبرنگاران فعال بتوانند از تسهیلات حمایتی بیمه استفاده کنند و مدیران مسئول نشریات باید خبرنگاران خود را بیمه کنند و از سویی دیگر خبرنگارانی که مدیران مسئول آنها کد کارگاهی دریافت نکردند و یا خبرنگار تمایل به بیمه نزد آن رسانه ندارد می توانند از طریق  صندوق هنر و بخش فعالان حوزه رسانه ای سامانه جامع رسانه ها کشور از مزایای بیمه بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 208 خبرنگار از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند، افزود: برای حمایت از نشریات استانی آگهی ثبتی را به نشریات استانی اختصاص دادیم و با رایزنی با دستگاه های اجرایی تلاش شد که آگهی دولتی را بین نشریات استانی توزیع کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته مطبوعات استان  سه میلیارد تومان از طریق آگهی دولتی، ثبتی و یارانه مورد حمایت قرار گرفتند .

 

کشمیری افزود: با همکاری استانداری و معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان به 200 هنرمند و 100 خبرنگار تسهیلات 5 میلیون تومانی اختصاص یافت.

 

وی بیان کرد: در سطح استان 400 فعال رسانه ای داریم که 182 نفر آنها عضو خانه مطبوعات استان گلستان هستند.
 

 

کد خبر 957559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha