عظمت و شکوه عید غدیر باید حفظ شود

حجت الاسلام اجرایی، با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلام است، گفت: عظمت و شکوه مراسم های عید سعید غدیر خم باید همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین، با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه عید سعید غدیر خم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  در کرمانشاه گفت: عید غدیر از مهم ترین و بزرگترین اعیاد اسلام، مخصوصا شیعیان و عید سادات است که باید گرامی داشته شود.

 

وی افزود: با توجه به شرایط امسال و شیوع ویروس کرونا طبیعتا باید شرایط را طوری برنامه ریزی کنیم که از طرفی این اعیاد آسیب نبینندو از طرفی هم عظمت عید غدیر از دید مردم مخفی نماند.

 

امام جمعه هرسین، به روایتی از امام باقر(ع) که می فرمایند: دین اسلام بر پایه 5 محور نماز، روزه، زکات ، حج و ولایت است، اشاره و اظهار کرد: مقام ولایت چنان عظمتی دارد که بر مبنای این حدیث اگر ولایت نبود نماز، روزه و حج هم نبود و اساسا فلسفه وجودی حج معرفت امام است.

 

وی با بیان اینکه محرم یک مغناطیس تاریخی دارد و دچار خلل نمی شود، اظهار کرد: غدیر مهم تر از محرم است زیرا محرم دچار فراموشی نمی شود ولی غدیر مورد تهاجم دشمنان اسلام قرار گرفت و این عید بزرگ باید عظمتش دائما گوشزد شود.

 

حجت الاسلام اجرایی، با اشاره به لزوم حفظ و عظمت عید غدیر حتی در شرایط کنونی شیوع کرونا، تصریح کرد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری نکات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا باید رعایت شود و در کنار آن عظمت غدیر هم حفظ شود.

کد خبر 957613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha