برگزاری کاروان شادی عید غدیر در خفر

فاخری از حرکت کاروان شادی به مناسبت روز عید غدیر به همت کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)» در شهرستان خفر خبر داد.

«محمدکاظم فاخری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک مناسبت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، گفت: سراسر شهرستان خفر در این مناسبت عظیم غرق در شور و شادی است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)»، مسجد «صاحب الزمان (عج)» خفر، با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری جشن ها گسترده با حضور مردم امکان پذیر نیست، افزود: برنامه های امسال محدودتر و به شکلی برگزار می شود که امکان تجمع در آن وجود نداشته باشد.

 

وی با اشاره به حرکت کاروان شادی به مناسبت روز عید غدیر خم در خفر، بیان کرد: این کاروان با ارائه برنامه های شاد و متنوع در سطح این شهر به حرکت در می آید.

 

فاخری به مسیر حرکت کاروان شادی غدیر اشاره کرد و گفت: مسیر حرکت این کاروان از فرمانداری خفر به سمت دادگستری این شهرستان است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)»، مسجد «صاحب الزمان (عج)» خفر ادامه داد: این برنامه ساعت 19 روز پنجشنبه 16 مردادماه برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن عید سعید غدیر خم و تبیین این واقعه تاریخی میان مردم به ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: غدیر به عنوان یک رویداد برجسته و بزرگ برای شیعیان مطرح بوده که جا دارد از سوی مراکز فرهنگی به طور جدی به ابعاد آن پرداخته شود.

 

فاخری با اشاره به اینکه بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است، تاکید کرد: به فرموده رسول خدا (ص)، «روز غدیر خم، برترین عیدهای امت من است، و آن روزی است که خداوند بزرگ دستورداد برادرم، علی بن ابی‌طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به دست او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل، و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را دین آنان قرار داد».

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)»، مسجد «صاحب الزمان (عج)» خفر در پایان با اشاره به اینکه این عید بزرگ، نزد بزرگان دین عیدی پربرکت عنوان شده است، تصریح کرد:‌ امام صادق (ع) در فضیلت این عید با عظمت فرمود: «به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی روز غدیر را می‌شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می‌کردند. بخشش‌های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست».

کد خبر 957638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha