زیرساخت های سلامت گیلان معیوب است

نوبخت با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان گیلان بسیار نگران کننده است گفت: زیر ساخت های حوزه سلامت استان معیوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر نوبخت» در نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان که شب گذشته(۱۶ مرداد) در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: سعی بر این است که به بهداشت و درمان گیلان بیش از پیش کمک شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه به نظر می‌رسید طرح مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت گیلان از سوی مسئولان دانشگاه، بزرگ‌نمایی می‌شود افزود: پس از بررسی و بازدیدهای میدانی مشخص شد که زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان معیوب است و بایستی بدان توجه ویژه شود.


نوبخت به اختیارات قانونی سران اقتصادی و همچنین ظرفیت قانون بودجه برای تأمین منابع کافی به جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ممکن است با منابع عمومی و بودجه کشور بتوانیم بخشی از کمبودهای حوزه سلامت گیلان را جبران کنیم.


 وی اضافه کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی، رفع مشکلات اساسی و زیرساختی حوزه سلامت به‌ طور کامل غیرممکن است.


 رییس سازمان برنامه بودجه کشور خاطرنشان ساخت: با استفاده به موقع از ظرفیت‌هایی که قانون بودجه فراهم کرده، رفع برخی از مشکلات امکان پذیر است.


 نوبخت با تاکید بر اینکه  گیلان از استان‌های نخست درگیر شیوع بحران کرونا در کشور، بود اظهار کرد: استان در مهار این بیماری موفق عمل کرد.

 

*راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان نیازمند اعتبارات ویژه

«ارسلان زارع» نیز در این نشست با بیان اینکه مبالغ قابل توجهی به حوزه سلامت گیلان طی شش ماه اخیر تخصیص یافته و بخشی از کمبودها را رفع شده است گفت: اما با وجود رفع مشکلات باز شاهد موانعی در این حوزه هستیم.


وی به جزئیات اعتبارات هزینه شده اشاره کرد و افزود: بخش اعظم اعتبارات تخصیص داده‌ شده صرف تکمیل پروژه‌های درمانی ازجمله اورژانس انزلی، فومن و خرید تجهیزات پزشکی نظیر CT اسکن‌ها، اکسیژن سازها، پرداخت معوقات پرسنل و پزشکان و سایر تجهیزات ضروری پزشکی و سرمایه‌ای شده است.


نماینده عالی دولت در گیلان به استمرار مساعدت‌های دولت در حوزه سلامت، پرداخت و تصریح کرد: استمرار تخصیص اعتبارات ملی به گیلان از جمله برای تکمیل طرح‌های عمرانی حوزه سلامت می‌تواند روند ارائه خدمات به مردم را افزایش دهد.


زارع تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان را از مطالبات دیرینه مردم گیلان دانست و خاطرنشان ساخت: تکمیل این بیمارستان در سایت لاکان از مهم‌ترین پروژه‌های بهداشت و درمان است که با بهره‌برداری آن بسیاری از موانع زیرساختی حوزه سلامت حل می‌شود.


وی همچنین به پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر و هفته دولت پرداخت و اذعان کرد: این پروژه‌ها برای تکمیل، نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.


استاندار گیلان با اشاره به وضعیت شغلی پرستاران داوطلب در کرونا نیز گفت: این پرستاران در ایام کرونا، خالصانه جان‌فشانی کرده‌اند و تعیین تکلیف آن‌ها از دیگر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان  است.


نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر تأمین منابع کافی برای تکمیل پروژه‌های سلامت از منابع تهاتر اراضی و املاک مازاد دولتی پرداخت و اظهار داشت: برخی از پروژه‌ها نظیر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان با منابع کنونی به اتمام نخواهند رسید و پیشنهاد می‌شود از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء و  بنیاد مستضعفان برای تکمیل این پروژه بهره گرفته شود.

کد خبر 957652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha