عید غدیر روز حقانیت ولایت و اجرای دستور الهی بوسیله پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است

حجت الاسلام مولازاده گفت: عید غدیرخم روز حقانیت ولایت و اجرای دستور الهی بوسیله پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است و برای اعلام جانشینی حضرت علی(ع) در جهان اسلام به عید ولایت نام گرفت.

حجت‌الاسلام ابراهیم مولازاده رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر اظهار کرد: در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در حجة‌الوداع (آخرین حج) در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر ندایی آمد که «امروز روز کامل کردن رسالت توست» و این نشانه‌ای است از اینکه خداوند تعیین کننده امامان است و بنابراین در آن روز پیامبر(ص) تنها اجرا کننده فرمان خدا بود.

وی افزود: این گونه بود که مبدا امامت به دست پر برکت پیامبر(ص) رقم خورد و برای پیروان فرمان پیامبر(ص) عید غدیر پدید آمد.


مولازاده خاطرنشان کرد: عید غدیر خم در میان مسلمانان دنیا به ویژه تشیع به عید ولایت معروف است چرا که در این روز رسالت پیامبر(ص) بنا بر فرمان خداوند با اعلام ولی و جانشین بعد از وی، کسی که لایق این جایگاه بود معرفی شد.  

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه بیان کرد: عید غدیر به عنوان آغازین روز حقانیت ولایت و اجرای دستور الهی بوسیله پیامبر بزرگوار اسلام(ص) برای اعلام جانشینی حضرت علی(ع) در جهان اسلام به عید ولایت نام گرفت و در این روز آیه شریف «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» نازل شد.

 

مولازاده یادآور شد: غدیر چشمه‌ای است جاری که برکات آن می‌تواند تمام مسلمانان را سیراب معرفت الهی کند و چه خوشبختند آنان که غدیر را درک کرده‌اند و علی(ع) را الگوی خود در زندگی و کار قرار داده‌اند و از این چشمه معرفت الهی به قدر توان جام برداشته‌اند.

 

وی اضافه کرد:عید غدیر در استان کردستان نیز مثل سایر استان‌ها با آذین بندی مساجد و معابر و اماکن عمومی و خصوصی و برپایی جشن و سرور از سوی مردم گرامی داشته می‌شود و عاشقان و شیفتگان ولایت در این روز شادی و سرور خود را به نمایش می‌گذارند.  

 

مولازاده با بیان اینکه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در مساجد و مجالس و محافل عید سعید غدیر خم را گرامی می‌دارند، افزود: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر برنامه‌هایی در این شهرستان پیش بینی شده که با محوریت فضای مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه گفت: بدلیل شیوع بیماری کرونا در ‌شهرستان و حفظ سلامت اجتماعی امسال مجبوریم برنامه ها را به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار کنیم. 

 

وی تشریح کرد: به همین مناسبت در سطح شهر و روستا با همکاری تشکل‌های فرهنگی و قرآنی، فعالان فرهنگی و همچنین هیات مذهبی برنامه‌هایی از جمله مسابقه نقاشی، دلنوشته و مسابقه پیامکی برگزار می‌شود و به برندگان مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 957676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha