کاشت درخت در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا

غزنوی از کاشت درخت در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا خبر داد و گفت: همیاران طبیعت در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و مشارکت مردم در احیا و بهره برداری درست از آن مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«نسرین غزنوی» امروز(پنجشنبه، ۱۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: زمستان سال ۹۸ و سال جاری در  ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی آستارا کاشت و واکاری عرصه ها انجام شده است.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۰ هکتار از اراضی جنگلی آستارا مراقبت و حفاظت شده است، افزود: در این مدت طی ۵۸ عملیات توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، ۴۹ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و آزادسازی شد.

 

وی تصریح کرد: درمدت یاد شده، برای حفاظت از جنگل ‌ها چند کوره، تخریب و ۵۵۰ کیلوگرم زغال توقیف شد.

 

غزنوی با اشاره به اینکه در سال جاری بر اثر بی احتیاطی برخی شهروندان و گردشگران، ۴۰ هزار متر مربع از اراضی جنگلی دچار آتش سوزی شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود به موقع یگان حفاظت و نیروهای بومی، این آتش سوزی ها مهار شد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا از کاشت درخت در ۴۸ هکتار از اراضی ملی آستارا خبر داد و گفت: همیاران طبیعت در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و مشارکت مردم در احیا و بهره برداری درست از آن مشارکت کنند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدای هدایایی از خبرنگاران خبرگزاری های رسمی کشور در شهرستان آستارا تجلیل شد.

کد خبر 957881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha