لزوم تبیین جایگاه غدیر برای نسل جوان/ حضور در عرصه های جهادی مصداق بارز ولایتمداری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به پیام‌های غدیر؛ روشن ترین پیام این روز مهم را ولایت پذیری در عمل عنوان و بر لزوم تبیین جایگاه غدیر برای نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «علی اکبر انصاری راد» با تاکید بر اینکه ولایتمداری را باید در عمل نشان داد، گفت: انسان ولایتمدار کسی است که این شاخصه مهم در اعمالش نمایان باشد.



وی در ادامه افزود: اطاعت بی چون و چرا از فرامین رهبری و حضور در عرصه‌های جهادی مصداق بارز ولایتمداری است، در غیر این صورت، ولایتمداری تنها در حرف و شعار باقی می ماند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه هر یک از ارکان دین عیدی دارد و عید ولایت نیز عید غدیر است، ابراز داشت: با توجه به اینکه ولایت، بالاترین رکن دین محسوب می‌شود عید غدیر نیز مهمترین عید امت اسلام است.



حجت الاسلام انصاری راد به پیام‌های غدیر؛ روشن ترین پیام این روز مهم را ولایت پذیری در عمل عنوان کرد و بیان داشت: خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت.



وی در ادامه گفت: ابلاغ حق، صفات رهبری، مرجعیت دینی اهل بیت (ع)، اکمال دین و اتمام حجت با مردم و رضایت خداوند از پیام های واقعه غدیر خم است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: مسئله امامت و جانشینی امیرالمؤمنین همان مسئله‌ای است که در قرآن به آن اشاره شده که اگر پیامبر(ص) آن را انجام ندهد رسالتش ناقص می‌ماند. در زمانه‌ای که دشمنان با تمام توان به دنبال از بین بردن باور‌ها و ارزش‌های اسلامی جامعه و نسل جوان هستند باید جایگاه غدیر و مسئله جانشینی امیرالمؤمنین را برای جوانان تبیین و آنان را به مطالعه ابعاد مختلف این عید بزرگ تشویق کنیم.



حجت الاسلام انصاری راد تاکید کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در شرایط کنونی باید بتواند به عنوان نهاد دینی نقش خود را در قالب مدافع خوب از ولایت دفاع کند، از این رو کارشناسان فرهنگی این اداره کل، روحانیون، مداحان، هیئات مذهبی باید در راستای ارتقای سطح دانش و بینش خوئد نسبت به غدیر تلاش کنند.

کد خبر 957972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha