رفع تحریم به معنای عقب نشینی در برابر آمریکا نیست

آیت الله فلاحتی گفت: رفع تحریم به معنای دست دادن با شیطان و عقب نشینی در برابر آمریکا نیست بلکه با تکیه بر توان داخلی باید بر تحریم غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی»  امروز(جمعه، ۱۷ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی(ره) به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان اشاره و اظهار کرد: دشمنان چهار هدف کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و هدف جانبی را در تقابل با جمهوری اسلامی ایران دنبال می کنند.

 


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هدف کوتاه مدت دشمن به ستوه آوردن ملت ایران است تا در مقابل حکومت بایستد.

 

وی اذعان کرد: هدف میان مدت دشمن مانع شدن از پیشرفت علمی ایران است که این توطئه با تلاش جوانان و هدایت رهبر معظم انقلاب به ثمر نرسیده است.

 


آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هدف بلندمدت دشمن به ورشکستگی کشاندن و فروپاشی اقتصاد کشور است اظهارداشت: هدف جانبی دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی، قطع کردن رابطه جمهوری اسلامی با مقاومت در منطقه است.

 


امام جمعه رشت همچنین با بیان اینکه به موازات تحریم، جریان تحریف حقایق در کشور ما وجود دارد، گفت: هدف از تحریف، ضربه زدن به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای حل مشکلات و در نهایت وادار کردن نظام به دست بیعت دادن با شیطان و آمریکاست.

 


وی اظهار داشت: فرق آدمی که تبلیغ سازش با آمریکا می‌کند با ترامپی که مردم خودش را می کشد چیست؟

 


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: دشمن می خواهد تبلیغ کند هرچه در ایران رخ می دهد، زشت است و هر چه در آمریکاست زیباست اما کور خوانده اند ملت ایران هیچگاه از انقلابشان دست برنخواهند داشت.

 

وی با قابل علاج خواندن تحریم، گفت: قابل علاج بودن و رفع تحریم به معنای دست دادن با شیطان و عقب نشینی در برابر آمریکا نیست بلکه با تکیه بر توان داخلی باید بر تحریم غلبه کرد.

 

 

آیت الله فلاحتی یادآور شد: برجام خسارت های فراوان به کشور وارد کرد که این ضرر نتیجه اعتماد به غرب بود.

 


وی با ابراز تاسف از فاجعه انفجار در بندر بیروت گفت:این اتفاق، فاجعه غمباری بود و نمی توان نقش آمریکا و اسرائیل را در این انفجار نادیده گرفت.

 


امام جمعه رشت در ادامه عید غدیر را عید اعظم مسلمانان و جهان بشریت دانست و گفت: روز غدیر روز یاس کافران و ناامیدی شیطان است.

 


وی همچنین روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: حرفه خبرنگاری، کار پرمشقتی است.

 

آیت الله فلاحتی در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از نمازگزاران نماز جمعه در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: هیچ اجتماعی مانند نمازگزاران نماز جمعه موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 


نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه گفت: ارتزاق از مسیر حلال ویژگی زندگی هنرمندانه است.

 


وی تاکید کرد: اگر افراد در جامعه به فکر پر کردن جیب خود به هر قیمتی باشند آن جامعه از اخلاق به دور است و دیگر نقشی برای رفتار اسلامی و انسانی وجود نخواهد داشت.

 


آیت الله فلاحتی اظهار داشت: کسی که در هنگام نیاز مردم، لوازمی که جامعه به آن نیاز دارد پنهان می کند تا گران بفروشد مبغوض درگاه الهی است.

کد خبر 958028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha