خبرنگار با حرفه اش، زندگی را به غایت تجربه می کند

خبرنگار با حرفه اش زندگی را به غایت تجربه می کند و در این مسیر سخت ، بالش نرم جهل را از زیر سر کسانی که به خواب عمیق فرو رفته اند ، با لطافت و ظرافت می کشد.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل؛

روزگارم در سیاه کردن صدها برگ کاغذ سفید و نگاشتن تلخ و شیرین های روح نواز و گاه آزاردهنده سپری شد؛ حال چگونه خواهم توانست خود را در کلمات بگنجانم، مهار کنم، بیان دارم و خود را در دام بی دوام کلمات شکار کنم؟


عنان قلم از شرح معانی و سختی و طاقت فرسا بودن کار خبر وا می کشد ، گفتن از کسانی که جوهر موضوع را به مروارید معنا مبدل می سازند آسان نیست.


لحظه لحظه عمر و جوانی را در جزء جزء خبر به امانت گذاشتیم و شاید به قضاوت و شهادت تاریخ نهادیم تا آگاهی هرگز مغفول نماند.


گفتن از خود شاید غرور بی جایی باشد که زیر بار عمر و گذران آن سنگین شده، اما این حرفه مجابم کرد که با اندکی درنگ و پس از گذران ناملایمات فراوان از آن سخن بگویم.


خبرنگار با حرفه اش زندگی را به غایت تجربه می کند و در این مسیر سخت ، بالش نرم جهل را از زیر سر کسانی که به خواب عمیق فرو رفته اند ، با لطافت و ظرافت می کشد.


خبرنگار همواره بر این باور است که انسان بدون آگاهی در حقیقت هنوز به دنیا نیامده و آگاهی اصل تولد است، لذا او تلاش دارد با آگاهی بخشی ، دانایی را متولد سازد.


انسان ها در ذهن خود زندگی کرده و در همان ذهن می میرند، پس حرفه ما که با ذهن آغاز و به فکر و اندیشه منتهی می شود، همواره زنده و مانا خواهد بود.


خبرنگاری عشق و علاقه وافر است و نظر به اینکه عشق در رفتار متجلی است، زبان آن هم قلم های در دست اهالی رسانه خواهد بود.


به فرمایش حضرت مولانا؛ مردم در دو قید زمان و مکان اند و خبرنگار از این دو قید رها شده و آن ها را در جهت کشف حقیقت و حصول آگاهی به کار می گیرد.


یاد آوریم لحظه های خبرنگاری را که به آب و آتش می زند تا حقایق را کشف کرده و نمایان سازد.


به عقیده بسیاری از اندیشمندان جهان، انسان های پرسشگر همواره موفق ترند و خبرنگاران که سوال کنندگان جامعه برای احقاق حقوق و کشف حقیقت هستند، پیشقراولان این مهم به شمار می روند.


جسارت و شهامت از ویژگی های اصلی خبرنگاران محسوب می شود و این امر نیز از اعتماد به نفس و نگرش درست آنان نشات گرفته و بخت نیز همواره یار افراد جسور بوده و خواهد بود.


خبرنگار یعقوب وار در طلب یوسف حقیقت است و جوینده واقعیتی که جامعه از ندانستنش رنج می برد.


اینک در روز خبرنگار بار دیگر متعهد می شویم که خالصانه در این مسیر بکوشیم، باشد که ناممان با جسممان به خاک نرود.

 

* محمد جواد دهقانی آرانی/خبرنگار پیشکسوت آران و بیدگل

کد خبر 958052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha